REKLAMA

Rośnie sprzedaż opon zarówno w Polsce jak i w Europie

Autor: PZPO · Zdjęcia: DailyDriver.pl · Dodane: 29 sierpnia 2024
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

W pierwszym półroczu 2024 roku sprzedaż opon na rynek do dystrybutorów w końcu zaczęła się odbijać: ogółem wzrosła o +1%, podobnie w największym segmencie opon do samochodów osobowych (+0,4%). Wzrosty notowano także w segmentach: SUV +10%, rolniczym +12%, motocyklowym +1%, a zakupy opon przemysłowych wzrosły aż o +24%. Spadki utrzymały się tylko w segmencie opon dostawczych -9% i ciężarowych -2%.

W samym drugim kwartale 2024 wzrostowe trendy widać jeszcze mocniej: sprzedaż opon ogółem wzrosła o +3%, opon do samochodów osobowych o +4%, do SUV +6%, maszyn rolniczych +53%, a motocyklowych o +1%. Sprzedaż opon przemysłowych wzrosła aż o + 34%, zaś ciężarowych +17%. Spadki zanotowano jedynie w segmencie opon dostawczych -7%.

Rynek opon w Polsce i Europie w 2024 roku

W Europie także zanotowano wzrosty sprzedaży w segmencie konsumenckim, jedynie segment samochodów ciężarowych utrzymał ujemną dynamikę. Największe wzrosty notowano w odniesieniu do opon całorocznych.

Spadki sprzedaży opon do dystrybutorów wyhamowały, a w drugim półroczu prawie wszystkie sektory zanotowały wzrosty. To pozytywny sygnał, który daje nadzieję na dobre zakończenie 2024 roku i kontynuację wzrostowych trendów w 2025 roku. W tym optymizmie jedynie opony do samochodów dostawczych najpóźniej reagują na odbicie rynkowe, ale mamy nadzieję, że zobaczymy tu poprawę w kolejnych kwartałach. To ważny segment, zwłaszcza w kontekście odpowiedniej jakości opon do samochodów dostawczych, które miesięcznie przemierzają tysiące kilometrów. To bardzo przekłada się na bezpieczeństwo drogowe i jednocześnie na oszczędności na paliwie w firmach, które je eksploatują

podkreśla Anna Burakowska, prezes zarządu Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO).

Członkowie PZPO są przedstawicielami największych w Polsce i na świecie producentów opon. Codziennie z ich fabryk w naszym kraju wyjeżdża ponad 140 tys. opon z napisem „made in Poland” do samochodów osobowych, ciężarowych, autobusów czy maszyn rolniczych i przemysłowych.

Rynek powraca do standardowych zakupów opon, co pokazuje spodziewaną poprawę koniunktury. Jak zwykle na plusie są opony do SUVów – w tym segmencie kierowcy wyjątkowo dbają o swoje samochody, co pokazują nieprzerwanie wzrostowe odczyty od kilku lat. Wysokie wzrosty w segmencie rolniczym to z kolei charakterystyczny trend pierwszego półrocza wynikający z sezonowości, zaś stabilizacja w sektorze motocyklowym to z kolei wynik tego, że kierowcy jednośladów kupują porządne opony niezależnie od koniunktury. W tym segmencie widzieliśmy wzrosty także wtedy, gdy inne segmenty mocno dołowały

dodaje Piotr Sarnecki, dyrektor generalny PZPO.

Europejski rynek opon

Po negatywnym trendzie w całym roku 2023 – ze spadkiem -8% w segmencie konsumenckim oraz -17% w segmencie samochodów ciężarowych (w porównaniu z 2022 r.), wolumeny w pierwszej połowie 2024 r. zwiększyły się, głównie dzięki segmentowi opon całorocznych. Ujemna dynamika pozostała w segmencie samochodów ciężarowych. Drugi kwartał był lepszy od pierwszego, nawet jeśli kontekst inflacyjny i geopolityczny doprowadził do spadku popytu i obniżenia poziomu zapasów. Sprzedaż opon rolniczych była wspierana przez deszczową pogodę

powiedział Adam McCarthy, sekretarz generalny Europejskiego Związku Producentów Opon i Gumy (ETRMA).

Zobacz: Jak zresetować i ustawić ciśnienie opon w Mercedesie?

1
Dodaj komentarz

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
ArmaniPop2 Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
ArmaniPop2
Gość
ArmaniPop2

Sprzedaż opon idzie w górę! 📈 Wygląda na to, że SUV-y i rolnicy nie oszczędzają na gumach, co? 😅 Ale zaskoczył mnie ten spadek w oponach dostawczych – może firmy naprawdę tną koszty, gdzie się da. 🚗🛞

Aktualności