Nowe Renault Megane RS zostało oficjalnie wycenione na polskim rynku. Polski cennik RS-ki okazuje się całkiem atrakcyjny. Cena Megane RS rozpoczyna się od niecałych 125 tysięcy złotych. Wydaje się zatem, że Francuzi nie przeszarżowali i zaproponowali konkurencyjna ofertę w klasie w hot hatchy.
O nowym Renault Megane IV RS pisaliśmy już wielokrotnie. Nowy silnik 1.8 TCe o mocy 280 KM, przednie tarcze hamulcowe o średnicy 355 mm współpracujące z 4-tłoczkowymi zaciskami, a do tego zawieszenie 4Control z amortyzatorami posiadającymi hydrauliczną kompensację to tylko część z nowości. Ważniejsze jest jednak to, jak ten samochód będzie się prowadzić. Jego poprzednik do dnia dzisiejszego stanowi punkt odniesienia w kwestii szybkości na torze dla wielu, znacznie nowszych hot hatchy. I właśnie dlatego będzie musiał on udźwignąć ogromny bagaż oczekiwań stawianych mu przez wszelkiej maści automaniaków, dla których weekendowa jazda na torze jest chlebem powszednim.
Renault Megane RS – polski cennik
Jak na dzisiejsze standardy, moc 280 KM w przednionapędowym hot hatchu na pewno nie rzuca na kolana. Dlatego Renault musiało popracować nad ceną auta, aby zawalczyć z mocniejszą konkurencją o klienta. I chyba się to udało. Według polskiego cennika nowe Megane RS kosztuje 124 900 zł! Do wyboru jest póki co jeszcze wersja ze skrzynią automatyczną EDC, która kosztuje co najmniej 131 900 zł. Co prawda w bazowej odmianie nie ma m.in. mechanicznej szpery czy foteli Recaro (6000 zł), ale za 6500 zł można dokupić pakiet Cup (zawieszenie CUP + samoblokującym mechanizmem różnicowym typu Torsen + zaciski hamulcowe w kolorze czerwonym).
Najbliżej Megane jest chyba do koreańskiego Hyundaia i30 N (kto by o tym pomyślał jeszcze kilka lat temu), którego bazowa wersja (też bez szpery) kosztuje 119 900 zł, a oferuje mniejszą moc (250 KM) i wyraźnie słabsze osiągi (i30 N 0-100 km/h w 6,4 s, Megane RS 0-100 km/h w 5,8 s). Peugeot 308 GTi oferuje co prawda 272 KM, i to z jeszcze mniejszego silnika 1.6 e-THP, ale kosztuje prawie 140 tys. zł. W przyszłości, całkiem niedalekiej, gama Megane RS zostanie rozszerzona o co najmniej 300-konną wersję Trophy. Więcej o technicznych niuansach nowego Megane IV RS przeczytacie w poniższym materiale:
Zobacz: Nowe Renault Megane IV RS – oficjalne zdjęcia i dane techniczne
Dobra cena będzie hit
no i chyba nowy krol w klasie Hot Hatch