Pierwsze wyniki sprzedaży Chery Tiggo 4 w Polsce są dobre. Tak przynajmniej twierdzą przedstawiciele marki w Polsce. Lada moment będziemy testować ten model, dlatego przybliżymy Wam dziś jego konstrukcję.
Tiggo 4 HEV jest już dostępny w polskich salonach Chery, a w ramach finansowania można go nabyć w miesięcznych ratach od 740 zł brutto. Według danych z sieci dealerskiej w pierwszych tygodniach sprzedaży zebrano kilkaset zamówień, co wskazuje na szybkie tempo rotacji tego modelu w ofercie producenta. Nowy Chery Tiggo 4 HEV to pięciomiejscowy SUV segmentu B wyposażony w układ hybrydowy typu self-charging, niewymagający ładowania zewnętrznego. Model oparto na technologii Chery Super Hybrid (CSH), która łączy silnik spalinowy, jednostkę elektryczną i wielotrybową przekładnię DHT. Auto kosztuje od 95 900 zł, a producent oferuje 7-letnią gwarancję. Samochód jest już dostępny w salonach w dwóch wersjach: Essential i Prestige.
Nadwozie i wnętrze Chery Tiggo 4
Konstrukcja nadwozia opiera się w ponad 60% na stali wysokowytrzymałej, a elementy kluczowe tłoczone są na gorąco (wytrzymałość do 1500 MPa). Nadwozie mierzy 4320 mm długości, a rozstaw osi wynosi 2610 mm, co przekłada się na przestrzeń na nogi z tyłu rzędu 900 mm. Standard obejmuje 17-calowe felgi, reflektory LED i charakterystyczny przedni grill. Wymiary, jak i układ wnętrza, są typowe dla klasy kompaktowych SUV-ów i nastawione na codzienną funkcjonalność.
Praktyczność uzupełnia 34 schowków w kabinie oraz bagażnik 430 l, który po złożeniu tylnej kanapy rośnie do 1190 l. Fotel kierowcy oferuje 6-stopniową regulację elektryczną, a rozmieszczenie elementów wnętrza podporządkowano ergonomii.
Chery Tiggo 4 ma napęd hybrydowy
Sercem układu napędowego jest połączenie silnika elektrycznego 204 KM, czterocylindrowego silnika 1.5 DHE, przekładni DHT i baterii 1,83 kWh. Co ważne, jednostka benzynowa, która generuje moc 95 KM nie wtrysku bezpośredniego paliwa, a klasyczny wielopunktowy wtrysk paliwa. Łączna moc systemowa wynosi 163 KM i 260 Nm, co pozwala osiągnąć 0–100 km/h w 8,9 s oraz prędkość maksymalną 150 km/h. Średnie zużycie paliwa wg WLTP to 5,3 l/100 km, a deklarowany zasięg łączny sięga ok. 950 km.
Kluczowym elementem jest dedykowana, jednobiegowa skrzynia DHT (Dedicated Hybrid Transmission), która płynnie przełącza między trybami:
- czysto elektrycznym (do ok. 100 km/h),
- hybrydowym równoległym i spalinowym,
- z automatycznym odłączaniem silnika elektrycznego przy wyższych prędkościach.
Mała bateria Li-NMC o pojemności 1,83 kWh jest ładowana wyłącznie regeneracyjnie i przez silnik spalinowy – bez zewnętrznego gniazda, co klasyfikuje model jako pełną hybrydę nieładowaną. Dzięki wysokiemu udziałowi napędu elektrycznego silnik benzynowy pracuje tylko w ok. 20-30% czasu, co przekłada się na deklarowane zużycie paliwa WLTP na poziomie 5,3 l/100 km i rzeczywiste ok. 4,8-5,5 l/100 km w testach. Układ jest zoptymalizowany pod kątem niezawodności i niskich kosztów eksploatacji, z przyspieszeniem 0-100 km/h w 8,9 s i prędkością maksymalną ok. 150 km/h
Chery Tiggo 4 – podwozie
Chery Tiggo 4 HEV opiera się na platformie T1X, z prześwitem wynoszącym 180 mm, co ułatwia pokonywanie miejskich przeszkód i lekkiego terenu. Zawieszenie przednie wykorzystuje kolumny McPhersona z wahaczami dolnymi, podczas gdy tylne zawieszenie typu belka skrętna (torsion beam) z wahaczami wielowahaczowymi zapewnia prostotę konstrukcji i oszczędność masy, co jest idealne dla hybrydowego układu napędowego. Podwozie jest zoptymalizowane pod kątem umieszczenia baterii hybrydowej pod podłogą, co obniża środek ciężkości i poprawia zachowanie na zakrętach, jednocześnie nie ingerując w przestrzeń pasażerską.
Zobacz: Test Omoda 5 1.6 T-GDI
Układ hamulcowy składa się z wentylowanych tarcz na przedniej osi i pełnych tarcz na tylnej, wspomagany przez zaawansowany system ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania (EBD) oraz asystenta hamowania awaryjnego (BAS). Regeneracyjne hamowanie w trybie hybrydowym dodatkowo wspiera efektywność energetyczną, ładując baterię podczas zwalniania. Całość uzupełnia układ kierowniczy z elektrycznym wspomaganiem (EPS) i opony w rozmiarze 215/60 R17 na 17-calowych felgach.
Chery Tiggo 4 – wyposażenie
We wnętrzu znajdują się dwa połączone ekrany tworzące panel o przekątnej 24,6 cala, obsługiwany przez procesor Qualcomm 8155. Auto oferuje bezprzewodowe Apple CarPlay i Android Auto, a kamery 540° pomagają w manewrowaniu. W wersji Prestige dochodzą: skórzana tapicerka, podgrzewane fotele, podświetlenie ambientowe i system kamer HD z funkcją „przezroczystego podwozia”. Standardowy system audio ma sześć głośników.
W standardzie dostępnych jest 7 poduszek powietrznych, w tym boczna po stronie pasażera wysunięta na stronę przeciwną do kierowcy, utrzymująca ciśnienie przez około 6 sekund. Zestaw 24 funkcji ADAS tworzy system wspomagania jazdy na poziomie L2.5, obejmujący adaptacyjny tempomat, asystenta pasa ruchu, monitorowanie martwego pola, awaryjne hamowanie i monitorowanie kierowcy.
Chery deklaruje 7 lat lub 150 000 km gwarancji na pojazd oraz 8 lat lub 160 000 km na elementy wysokiego napięcia — akumulator trakcyjny, silnik elektryczny i układ sterowania. W standardzie znajduje się również 3-letnia pomoc drogowa. Producent podkreśla tym samym trwałość komponentów układu hybrydowego.
Zobacz: Chery Tiggo 7 i Tiggo 8 przeszły testy zderzeniowe Euro NCAP


















Dodaj komentarz