Porsche Macan Turbo Performance to nowa, najmocniejsza odmiana tego modelu. Jej dane techniczne i osiągi są znacznie lepsze niż dotychczasowej, topowej wersji tego modelu. Czym poza silnikiem różni się odmiana Performance od wersji Turbo?
Porsche idzie za ciosem. Po premierze modeli 718 Boxster i 718 Cayman ledwo zdążyło zaprezentować światu nową Panamerę, a już bierze na warsztat topowy model Macana czyli wersję Turbo. Pod nazwą Performance niemieccy inżynierowie przygotowali zestaw podnoszący moc silnika oraz poprawiający prowadzenie Macana w trakcie sportowej jazdy.
Porsche Macan Turbo Performance – wzmocniony silnik, hamulce, zawieszenie
Porsche Macan Turbo Performance różni się od wersji Turbo przede wszystkim silnikiem. Zamiast standardowych, 400 KM mechanicznych, odmiana Performance oferuje kierowcy aż 440 KM i aż 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego (zamiast 550 Nm) dostępnego w zakresie od 1500 do 4500 obr./min. Tak zmodyfikowany Macan przyspiesza 0-100 km/h w 4,4 sekundy (Turbo w 4,8 s) i rozpędza się maksymalnie do 272 km/h (Turbo 266 km/h). Z kolei sprint od 80-120 km/h został skrócony z 3,1 do 2,9 sekundy.
Zobacz: Nowe Porsche Macan GTS – silnik biturbo i jeszcze lepsze osiągi
Jednak pakiet Performance nie ogranicza się wyłącznie do mocniejszego silnika. Standardowo obejmuje także nowo opracowany układ hamulcowy, obniżone zawieszenie, pakiet Sport Chrono i sportowy układ wydechowy. Na przedniej osi zamontowano rowkowane tarcze hamulcowe o średnicy 390 mm, o 30 mm większe od tych w modelu Macan Turbo. Współpracują one z 6-tłoczkowymi zaciskami w kolorze czerwonym. Sportowe właściwości jezdne oferuje zawieszenie Porsche Active Suspension Management (PASM) – jego prześwit zmniejszono o 15 mm, a nastawy zoptymalizowano pod kątem osiągów samochodu. Na życzenie dostępne jest także pneumatyczne zawieszenie z funkcją samopoziomowania i regulacją wysokości.
Zobacz: Nowe silniki V8 Porsche – modułowa konstrukcja z turbo!
Pełnię sportowych możliwości Macana Turbo Performance można odkryć tylko dzięki pakietowi Sport Chrono. W trybie Sport Plus zmienia on zestrojenie podwozia, silnika i przekładni na jeszcze ostrzejsze – czemu towarzyszy wyjątkowo emocjonująca ścieżka dźwiękowa ze sportowego układu wydechowego.
Porsche Macan Turbo Performance – dodatkowe pakiety
Aby wyróżnić swojego Macana Turbo Performance, właściciel auta może skorzystać ze specjalnej palety wyposażenia dodatkowego. W jej ramach dostępny jest m.in. pakiet Turbo Exterior obejmujący 21-calowe obręcze 911 Turbo z ramionami w kolorze lśniącej czerni, szereg innych elementów polakierowanych na czarno oraz diodowe reflektory główne z systemem PDLS Plus. Pakiet Turbo Interior zawiera z kolei tapicerkę i wykończenia kabiny z czarnej skóry oraz Alcantary, kolorowe aplikacje oraz elementy wykonane z włókien węglowych (np. listwy progowe z podświetlanym na biało logo modelu).
Najnowsza wersja Macana nie należy z pewnością do tanich rzeczy. Wersja Turbo Performance kosztuje w Polsce minimum 419 070 zł.
Dodaj komentarz