REKLAMA

Cupra Born VZ to najmocniejsza i najszybsza wersja tego modelu!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Cupra · Dodane: 20 lutego 2024
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Cupra Born VZ to najszybsza wersja tego elektrycznego modelu. Ma nie tylko silnik o większej mocy, ale na jej pokładzie znalazła się też pojemniejsza bateria zapewniająca większy zasięg, zmodyfikowane zawieszenie i układ kierowniczy, sportowe fotele i nowe multimedia. Ale przede wszystkim Cupra Born VZ ma teraz jeszcze lepsze osiągi, bo poprawiło się zarówno przyspieszenie jak i prędkość maksymalna.

Cupra rozszerza game modelu Born o najszybszą wersję VZ. Podobnie jak w innych modelach z tym skrótem, będzie można będzie liczyć na lepsze przyspieszenie i osiągi. Co ciekawe, mimo dużej mocy, Cupra Born VZ nie otrzymała napędu 4×4. Za to nowa bateria, mimo niewielkiego wzrotu pojemności, ma gwarantować wyraźnie większy zasięg niż w słabszych odmianach.

Cupra Born VZ – większa moc, lepsze osiągi, poprawione zawieszenie

Nowa wersja Cupry Born VZ wyposażona jest w akumulator o pojemności 79 kWh, przy czym zasięg nie jest tutaj priorytetem. Zgodnie z oficjalnymi danymi, można liczyć na około 570 kilometrów zasięgu na jednym ładowaniu, co jest imponującym wynikiem, zwłaszcza na tle słabszej (231 KM), dotychczasowej wersji, która oferowała maksymalnie 548 km. Nowy akumulator ma pojemność 79 kWh, co oznacza wzrost tylko o 2 kWh, ale  wyższa gęstość energetyczna nowej konstrukcji ma przekładać się na poprawę wydajności baterii. Maksymalna moc ładowania wzrosła do 170 kW.

Elektryczna Cupra Born doczekała się wersji VZ. Duża moc, ale tylko tylny napęd. Pytanie, czy będzie można wykorzystać to na zakrętach.

Kolejną istotną nowością jest silnik oferujący aż 326 KM (240 kW) i 545 Nm momentu obrotowego, który pozwala rozpędzić się 0-100 km/h w 5,7 s (czyyli o sekundę szybciej niż dotychczasowy Born w wersji e-Boost) a maksymalnie do 200 km/h (o 40 km/h szybciej niż inne odmiany). Mimo bardzo mocnego silnika napęd nadal jest przekazywany wyłącznie na tylną oś, co zapewne będzie odczuwalne na pokrytej deszczem lub śniegiem nawierzchni.  Cupra Born VZ otrzymała również liczne modyfikacje w układzie jezdnym, w tym usztywnione zawieszenie DCC, zmienioną geometrię oraz zmodyfikowane przełożenie układu kierowniczego. Dodatkowo, zmieniono charakterystykę pedału hamulca, zapewniając lepsze wyczucie.

Zmiany też w kabinie

Nowa wersja VZ otrzymała także dwa nowe lakierowane warianty nadwozia – Midnight Black i Dark Forest, a także charakterystyczne 20-calowe felgi aluminiowe. Wewnątrz pojazdu debiutują nowe rozwiązania multimedialne, z ekranem o przekątnej 12,9 cala oraz nagłośnieniem Senheiser o mocy 425 watów. W standardzie są też sportowe fotele CUP Bucket. Premiera Cupry Born VZ planowana jest na koniec roku, a produkcja rozpocznie się w trzecim kwartale 2024 roku. Cena będzie oczywiście wyższa niż dla obecnej topowej wersji modelu Born, ale nie ujawniono o ile.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności