Kierowcy Hondy stanęli na podium w obu wyścigach mistrzostw świata samochodów turystycznych FIA WTCC na ulicznym torze w Vila Real w Portugalii, kończąc pierwszą połowę sezonu z szybkim tempem.
Natychmiast po starcie pierwszego wyścigu, trzy Hondy Civic WTCC wyprzedziły wolno ruszającego spod świateł Hugo Valente i w zwartym szyku ruszyły w stronę mety. Michelisz ostatecznie utrzymał za sobą duet ekipy Castrol Honda i sięgnął po kolejne podium w tym roku, finiszując na trzeciej pozycji, za Jose-Marią Lopezem i Sebastienem Loebem. Cała trójka Hondy pokazała szybkie i równe tempo, co jeszcze bardziej zmotywowało kierowców przed drugim wyścigiem.
Ten niestety zakończył się dla faworyta portugalskiej publiczności już przed pierwszym zakrętem. Ściśnięty przez duet Łady Monteiro uderzył w bandę i musiał wycofać się z rywalizacji.
Tarquini ominął zamieszanie związane z siostrzaną Hondą Civic i natychmiast przebił się na czwartą pozycję, a następnie widowiskowo wyprzedził Catsburga i awansował na trzecie miejsce. W jego ślady, mimo kontaktu, poszedł wkrótce Michelisz, przebijając się na czwartą lokatę i finiszując tuż za podium.
Z powodu problemów technicznych Nestor Girolami musiał zjechać do alei serwisowej już po pierwszym okrążeniu, ale wrócił na tor i zebrał cenne doświadczenie przed drugim startem. Determinacja Argentyńczyka opłaciła się. Kierowca ekipy Honda Racing Team Sweden sięgnął w drugim wyścigu po kolejne punkty w tym sezonie.
„Mój samochód prowadził się dzisiaj świetnie, ale miałem też trochę szczęścia, omijając zamieszanie na starcie drugiego wyścigu – przyznał Tarquini. – Później atakowałem naprawdę ostro; z prawej, lewej. Miałem tempo, aby pokonać Catsburga i cieszę się z finiszu na podium. Miałem problemy podczas kwalifikacji. Gdyby nie one, myślę, że mógłbym stanąć na podium także w pierwszym wyścigu, ale jestem zadowolony z całego weekendu.”
„To bardzo wymagający, ale dający dużą frajdę tor – wyjaśnił Monteiro. – Teraz rozumiem, dlaczego wszyscy tak się nim ekscytują. Cieszę się z punktów i solidnego tempa w pierwszym wyścigu. Dobrze wystartowałem też do drugiego i wyprzedziłem wolniejsze Łady, ale później zostałem ściśnięty i uderzyłem w bandę. To uroki wyścigów ulicznych, podczas których na torze nie ma zbyt wiele miejsca. Jestem trochę poobijany, ale nic poważnego mi się nie stało.”
„Jestem zadowolony – dodał Michelisz. – Od pierwszej chwili zakochałem się w tym torze. Nie tylko w jego konfiguracji, ale także atmosferze, jaka tu panuje. Po kwalifikacjach wiedziałem, że mam szansę na podium. Start był kluczowy. Byłem bardzo skupiony i nie popełniałem błędów. Drugi wyścig był trudny, a ja starałem się uważać na auto. W pewnym momencie poczułem uderzenie w prawe tylne koło, ale na szczęście opanowałem sytuację i dojechałem do mety.”
„Cieszę się z podium Gabriele, ale oczywiście szkoda mi Tiago – dodał szef ekipy JAS Motorsport, Alessandro Mariani. – Znów pokazaliśmy bardzo dobre tempo. To był trudny weekend na trudnym torze, ale zespół pokazał się z bardzo dobrej strony.”
WYNIKI
Wyścig 1:
1 José María Lopez Citroën C-Elysée WTCC 26:23.906
2 Sébastien Loeb Citroën C-Elysée WTCC 26:25.425
3 Norbert Michelisz Honda Civic WTCC 26:29.297
4 Gabriele Tarquini Honda Civic WTCC 26:29.617
5 Tiago Monteiro Honda Civic WTCC 26:33.308
6 Ma Qing Hua Citroën C-Elysée WTCC 26:36.713
7 Yvan Muller Citroën C-Elysée WTCC 26:45.032
8 Jaap Van Lagen LADA Vesta 26:46.230
9 Nicky Catsburg LADA Vesta 26:51.542
10 Rob Huff LADA Vesta 26:52.766
DNF Nestor Girolami Honda Civic WTCC
Wyścig 2:
1 Ma Qing Hua Citroën C-Elysée WTCC 26:44.910
2 Yvan Muller Citroën C-Elysée WTCC 26:50.483
3 Gabriele Tarquini Honda Civic WTCC 26:55.722
4 Norbert Michelisz Honda Civic WTCC 26:56.892
5 José María Lopez Citroën C-Elysée WTCC 26:57.333
6 Nicky Catsburg LADA Vesta 27:00.087
7 Hugo Valente Chevrolet RML Cruze TC1 27:00.549
8 Nestor Girolami Honda Civic WTCC 27:00.970
9 Rob Huff LADA Vesta 27:01.579
10 Mehdi Bennani Citroën C-Elysée WTCC 27:02.084
DNF Tiago Monteiro Honda Civic WTCC
Źródło: materiały prasowe Honda
Honda w WTCC może zacznie sobie w końcu dobrze radzić. Teraz robią Civica Type-R nowego, ktora pozamiatal konkurencję. moze i na torze pozamiata