Druga generacja Porsche Panamery została oficjalnie zaprezentowana. Mocno zmodyfikowany wygląd pojazdu, składany tylny spoiler, nowe silniki oraz przeprojektowane podwozie to tylko niektóre ze zmian. Oto nowe Porsche Panamera i jego podstawowe dane techniczne oraz cena.
Porsche Panamera zostało wprowadzone na rynek w 2009 roku, ale mimo 7 lat obecności na nim, nie zdobyło mojej sympatii. Wygląd tego auta odrzuca mnie od niego równie mocno co od Fiata Multipli. I choć technicznie to jedno z najlepszych aut na świecie, udanie łączące sport z komfortem, to nie będę za tym modelem tęsknił. Tym bardziej, że najnowsza, druga generacja Panamery wygląda znacznie lepiej, a poziom jej zaawansowania technicznego ponownie wzrósł.
Zobacz: Porsche 718 Cayman – lepsze osiągi i niższa cena!
Z zewnątrz nowa Panamera mocno upodobniła się do modelu 911. Tylna część auta nabrała smukłości i lekkości, a co więcej zyskała wysuwany tylny spoiler, poprawiający docisk tylnej osi do drogi (w wersji Turbo spojler nie tylko się wysuwa, ale i rozkłada, zwiększając swoją powierzchnię). Auto jest o 35 mm dłuższe (5050 mm), 5 mm szersze (1935 mm) i o tyle samo wyższe od poprzednika (1423 mm). Co ważne, wzrósł także rozstaw osi pojazdu i to o 30 mm (do 2950 mm). W rezultacie zwiększył się zarówno przedział pasażerski auta, jak i bagażowy (o 55 l do 500 l).
Porsche Panamera II – mocne silniki i świetne osiągi
Porsche Panamera, wzorem modelu 918 Spider i nowego 911 Turbo otrzymało także po raz pierwszy w historii skrętną tylną oś. Nowością jest także aż 8-biegowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów PDK (Porsche Doppelkupplungsgetriebe). Przy tym wszystkim ważne są jednak osiągi, które w nowej Panamerze uległy znaczącej poprawie.
Gama Porsche Panamery obejmować będzie szereg odmian, w tym hybrydowe i wyposażone w tylny napęd. Na początku do sprzedaży trafią jednak trzy wersje Porsche Panamery, wszystkie z napędem 4×4:
- Panamera 4S V6 Biturbo 440 KM (550 Nm od 1750 do 5500 obr./min)
- Panamera 4S Diesel V8 Biturbo 422 KM (850 Nm od 1000 do 3250 obr./min)
- Panamera Turbo V8 Biturbo 550 KM (770 Nm od 1960 do 5750 obr./min)
Osiągi Panamery, niezależnie od wersji, będą doskonałe. Porsche Panamera 4S przyspieszać będzie 0-100 km/h w 4,4 s (4,2 s z pakietem Sport Chrono), a jej prędkość maksymalna wyniesie 289 km/h. W przypadku Panamery 4S Diesel sprint 0-100 km/h zajmie jej 4,5 s (4,3 s ze Sport Chrono), a jej prędkość sięgnie 285 km/h. Najlepszymi osiągami dysponować będzie oczywiście wersja Turbo, która pierwszą setkę osiągnie po zaledwie 3,8 s (3,6 s ze Sport Chrono), a prędkościomierz zatrzyma się przy 306 km/h.
Porsche Panamera II – najszybsza limuzyna z silnikiem Diesla
Warto przy tym zauważyć, że Panamera pierwszy raz w historii otrzyma potężnego diesla V8. Ten 4,2-litrowy silnik wyposażony będzie w sekwencyjne turbodoładowanie, w którym druga turbosprężarka aktywowana będzie dopiero powyżej 2700 obr./min. Każda turbosprężarka posiada zmienną geometrię kierownicy VGT. Potężny motor o mocy 422 KM ma zapewnić Panamerze tytuł najszybszej limuzyny z silnikiem Diesla!
Porsche Panamera II – zupełnie nowe wnętrze
Ogrom zmian można zauważyć także we wnętrzu Porsche Panamery. Zupełnie inny design kokpitu oraz nowoczesne rozwiązania techniczne to główne różnice. W drugiej generacji modelu Panamera firma Porsche wprowadza nową, zorientowaną na przyszłość koncepcję obsługi i wyświetlania informacji – znaną jako Porsche Advanced Cockpit. Połączenie typowego dla smartfonów interfejsu i personalizowanych ekranów LED-owych ma imponować intuicyjną funkcjonalnością.
Kolejna generacja systemu multimedialnego Porsche Communication Management (PCM 4.1) oferować będzie niedostępne wcześniej, inteligentne funkcje z zakresu łączności – cyfrowe i internetowe. Wszystkie modele nowego Porsche Panamera otrzymają pakiet usług mobilnych Porsche Connect, pozwalających na jeszcze wygodniejsze korzystanie z samochodu – na przykład zdalne sterowanie niektórymi jego funkcjami za pomocą smartfona.
Dla uzyskania jeszcze większej rozpiętości pomiędzy komfortem a dynamiką jazdy nowa Panamera otrzymała elementy takie jak nowe, trójkomorowe zawieszenie pneumatyczne czy nowy, elektroniczny system zarządzania podwoziem – 4D Chassis Control. Wygodę i bezpieczeństwo jazdy podnosić będą również liczne nowości na liście systemów wspomagających.
Druga generacja Panamery trafi na rynek w listopadzie 2016 roku. Ceny w Polsce startują od 523 620 PLN z VAT za model Panamera 4S. Panamera 4S Diesel kosztuje od 543 540 PLN, a Panamera Turbo – od 746 190 PLN.
Zobacz: Nowe Porsche 960 z centralnie umieszczonym silnikiem!
Dodaj komentarz