
Grupa Renault rozpoczęła 2025 rok od solidnych wyników sprzedaży, notując wzrosty mimo trudnej sytuacji na rynku motoryzacyjnym. Dzięki udanym premierom modeli i dynamicznej strategii produktowej, firma zwiększa konkurencyjność i umacnia swoją pozycję w Europie i na rynkach światowych.
W pierwszym kwartale 2025 roku Grupa Renault osiągnęła wyniki znacznie lepsze od rynku, notując wzrost sprzedaży o 2,9% w skali globalnej. Pomimo niesprzyjającej sytuacji na światowym rynku motoryzacyjnym, sukces nowo wprowadzonych modeli przyniósł Grupie wymierne korzyści – w I kwartale odpowiadały one za 28,3% zafakturowanej sprzedaży. Udział nowych produktów będzie nadal rosnąć w kolejnych miesiącach, co pozwoli Renault posiadać najmłodszą gamę modeli w Europie do końca 2025 roku, a także rozszerzać swoją obecność na świecie w ramach strategii International Game Plan.
Zobacz: Test Dacia Duster 1.2 TCe
Siłą Grupy pozostaje elastyczna strategia produktowa, umożliwiająca równoległy rozwój oferty samochodów elektrycznych i spalinowych. Dzięki szybkości działania oraz intensywnej ofensywie modelowej Renault umacnia swoją konkurencyjność. – W niestabilnym otoczeniu makroekonomicznym utrzymanie dyscypliny kosztowej pozostaje naszym kluczowym priorytetem – podkreślił Duncan Minto, dyrektor finansowy Grupy Renault.
Wyniki handlowe Renault w I kwartale 2025 roku
Łączna sprzedaż Grupy Renault wyniosła 564 980 pojazdów, co oznacza wzrost o 2,9% rok do roku. W Europie sprzedaż wzrosła o 2,8%, przy rynku, który odnotował spadek o 2,0%. Tym samym Grupa utrzymała się w ścisłej czołówce producentów samochodów osobowych i dostawczych na kontynencie.
Marka Renault odnotowała globalnie wzrost sprzedaży o 6,5% (do 389 016 pojazdów), z czego sprzedaż w Europie zwiększyła się o 3,8% (do 246 036 samochodów). Szczególnie imponujący był wzrost w sprzedaży samochodów osobowych: +17,7%, mimo ogólnego spadku rynku o 0,5%. Renault zawdzięcza ten sukces m.in. modelowi Renault 5 E-Tech oraz rosnącej popularności modeli hybrydowych. Renault odnotowało znakomite wyniki w Hiszpanii (+38,4%), Niemczech (+20,9%) oraz w Wielkiej Brytanii (+9,2%).
Zobacz: Test Mitsubishi ASX 1.0 Turbo LPG
Marka kontynuuje intensywną strategię elektryfikacji: sprzedaż samochodów elektrycznych wzrosła o 87,9%, a ich udział w miksie produktowym osiągnął 17,1% (wobec 10,7% rok wcześniej). Równocześnie sprzedaż hybryd wzrosła o 46,1%, umacniając pozycję Renault na drugim miejscu wśród producentów aut HEV w Europie. Udział modeli segmentu C i wyższych w sprzedaży osobowej Renault w Europie wyniósł 40,6%, co oznacza wzrost o 4 punkty procentowe rok do roku.
Dacia i Alpine: wzrost i nowości produktowe
Dacia odnotowała wzrost sprzedaży w Europie o 0,6%, osiągając 154 378 rejestracji, pomimo spadku rynku o 2,0%. Sandero utrzymało pozycję najlepiej sprzedającego się samochodu w Europie, a sprzedaż Dustera wzrosła o 11,8%, umacniając jego status lidera w segmencie SUV-ów dla klientów indywidualnych. Nowy model Bigster zebrał już 13 000 zamówień przed wprowadzeniem do salonów.
Globalnie sprzedaż Dacii spadła o 2,0%, głównie w wyniku zmiany strategii sprzedażowej modelu Duster w Turcji.Alpine niemal podwoiło swoją sprzedaż, osiągając 2088 sprzedanych pojazdów (+96,4%). Model A290 stał się liderem w segmencie miejskich elektrycznych aut klasy premium we Francji. W marcu gama A110 została poszerzona o nowe wersje – GTS oraz specjalną edycję R 70. 27 maja marka zaprezentuje nowy model A390 – elektrycznego fastbacka produkowanego w Dieppe.
Wyniki finansowe Grupy Renault
Obroty Grupy w pierwszym kwartale wyniosły 11,675 miliarda euro, co oznacza spadek o 0,3% rok do roku (wzrost o 0,6% przy stałym kursie wymiany).Sektor samochodowy osiągnął 10,128 miliarda euro obrotu (–3,0%), na co wpłynęły niekorzystne efekty kursowe (–0,8 p.p.), zmniejszona sprzedaż partnerom oraz brak przychodów związanych z działalnością Horse.Wzrost miksu produktowego o 3,7 punktu oraz stabilizacja polityki cenowej (+0,5 p.p.) złagodziły te negatywne czynniki. Renault nadal dąży do zmniejszenia poziomu zapasów (obecnie 560 tys. pojazdów) i efektywnego wprowadzenia nowych modeli.Mobilize Financial Services odnotowało wzrost obrotów o 22,3% do 1,524 miliarda euro, dzięki rosnącym stopom procentowym i wzrostowi wartości portfela.
Prognozy na 2025 rok
Grupa Renault podtrzymuje swoje cele finansowe na 2025 rok:
-
Marża operacyjna ≥ 7% (uwzględniając wpływ norm CAFE)
-
Free cash flow ≥ 2 miliardy euro, mimo dodatkowych inwestycji w RNAIPL.
Zobacz: Test Skoda Scala 1.0 TSI 115 KM
Dodaj komentarz