Która Toyota jest najczęściej kupowana w Polsce? Co ciekawe nie jest to SUV. Liderem sprzedaży jest Toyota Corolla. A jak wypadają inne modele Toyoty?
Od stycznia do października 2024 roku polscy klienci zarejestrowali 88 817 nowych samochodów osobowych i dostawczych Toyoty. Wynik ten oznacza wzrost o 9% w porównaniu do tego samego okresu w 2023 roku. Marka utrzymała pozycję lidera na polskim rynku motoryzacyjnym, z udziałem wynoszącym 17,7%. W samym październiku zarejestrowano 9528 pojazdów Toyoty, co uplasowało markę na pierwszym miejscu zarówno wśród klientów indywidualnych, jak i firm. Osoby prywatne zakupiły 3532 auta (wzrost o 32%), a przedsiębiorstwa zarejestrowały 5996 samochodów. W październiku najczęściej wybierano modele Corolla (2081 sztuk), Toyota C-HR (1872 sztuki) oraz Yaris (1401 sztuk).
Toyota Corolla najczęściej kupowanym autem w Polsce
Toyota niezmiennie zajmuje czołowe pozycje w rankingu najpopularniejszych modeli w Polsce. Corolla pozostaje najchętniej wybieranym autem w 2024 roku – od stycznia do października zarejestrowano już 21 539 egzemplarzy tego modelu, co oznacza wzrost o 2%.
Na trzeciej pozycji uplasował się Yaris Cross z liczbą 12 887 rejestracji i wzrostem o 17%. Czwarte miejsce zajmuje Yaris (11 864 sztuk), a piąte – Toyota C-HR, która odnotowała 11 724 rejestracje i wzrost o imponujące 35% w stosunku do poprzedniego roku. Model RAV4 także osiągnął bardzo dobre wyniki, plasując się na ósmym miejscu z liczbą 9763 zarejestrowanych samochodów, co stanowi wzrost o 41% rok do roku.
Toyota liderem w pięciu segmentach rynkowych
Auta Toyoty dominują również w pięciu segmentach rynku motoryzacyjnego w Polsce. W kategorii najmniejszych samochodów prowadzi model Aygo X, zarejestrowano 3445 egzemplarzy (wzrost o 24%), co zapewniło mu aż 45,4% udziału w tej klasie. W segmencie B na czołowej pozycji znajduje się Yaris z 29,5% udziału rynkowego. Yaris Cross z kolei jest liderem w kategorii miejskich crossoverów (21,8%), a Corolla zajmuje pierwsze miejsce w klasie kompaktowej z wynikiem 26,3%. W segmencie C-SUV najwyższy udział – 15,9% – osiągnęła Toyota C-HR, z największą liczbą zarejestrowanych samochodów w tej klasie.
Toyota nieprzerwanie umacnia swoją pozycję na polskim rynku, osiągając wzrosty w niemal wszystkich kluczowych segmentach oraz utrzymując wysoką popularność zarówno wśród klientów indywidualnych, jak i firm.
Zobacz: Toyota notuje kolejne rekordy sprzedaży aut w Europie
Dodaj komentarz