Alfa Romeo osiągnęła na tyle wysokie wyniki sprzedaży w ciągu pierwszych 7 miesięcy 2022 roku, że zdołała wyprzedzić Jaguara. Różnica nie jest duża, ale widać, że klienci przekonali się do nowego SUV-a włoskiej marki czyli Tonale. Nadal jednak obu firmom daleko do wyników sprzedażowych niemieckiej konkurencji.
Nie da się ukryć, że zarówno Jaguar jak i Alfa Romeo, rywalizują jakby we własnej kategorii. Obie marki klasy Premium, adresowane są do kierowców ceniących styl i prawdziwie, sportowe wrażenia zza kierownicy. Obie też osiągają bardzo podobne wyniki sprzedażowe. Po pierwszych 7 miesiącach 2022 roku, Alfa Romeo wyprzedziła Jaguara pod kątem liczby sprzedanych egzemplarzy. Duży wpływ na to miał jej nowy SUV Tonale.
Alfa Romeo i Jaguar idą łeb w łeb
Alfa Romeo ma pierwsze powody by z optymizmem patrzeć w przyszłość. Przez 7 pierwszych miesięcy poprawiła wyniki sprzedażowe na tyle, by w końcu wyprzedzić Jaguara. Łącznie sprzedała 16 150 aut (w Europie), podczas gdy Jaguara 15 449 aut. Wyniki te mają efektem narodzenia nowej grupy Stellantis i konsekwentnej strategii brandingowej. Nie da się przy tym okryć, że lepsze wyniki Alfy Romeo to oczywiście też zasługa nowego kompaktowego SUV-a Alfa Romeo Tonale, rywala Jaguara E-Pace, wprowadzonego na rynek w czerwcu. Nadal jednak najchętniej kupowanym SUV-em włoskiej marki jest Alfa Romeo Stelvio, która sprzedała się w liczbie 10 161 egzemplarzy , co stanowi niewielki 6% wzrost w porównaniu z poprzednim rokiem.
Zobacz: Test Alfa Romeo Stelvio Veloce Q4
Nie da się ukryć, że Jaguar ma pewien problem, bo przy 2 razy większej liczbie posiadanych modeli, sprzedaje mniej aut niż Alfa Romeo. Najlepiej sprzedającym się Jaguarem pozostaje Jaguar F-Pace, którego sprzedaż spadła o 38% osiągając wynik 5760 egzemplarzy. W zasadzie, tylko elektryczny SUV Jaguar I-Pace nie pogorszył swoich wyników sprzedażowych bo sprzedały się łącznie 4193 sztuki tego auta czyli dokładnie tyle samo co w analogicznym czasie zeszłego roku.
Alfa Romeo w końcu zarabia
Alfa Romeo ma też jeszcze jeden istotny powód do zadowolenia. Carlos Tavares, dyrektor generalny Stellantis, ogłosił bowiem, że włoska marka znowu zarabia.
Alfa Romeo jest ponownie rentowna
– powiedział podczas lipcowej telekonferencji z inwestorami. Osiągana marża na każdym egzemplarzu jest jest dokładnie taka, jakiej władze koncernu oczekują od marki premium. Dodał przy tym, że Alfa Romeo ma być w pełni elektryczna do 2027 roku. Zatwierdzono też kolejne pięć lat planu produktowego firmy wraz z jego finansowaniem. W przyszłym roku ustalony zostanie też plan produktowy Alfy Romeo na rok 2028.
Dodaj komentarz