Nowa hybryda 508 Peugeot Sport Engineered to najmocniejsze, seryjne auto w historii marki Peugeot. Duża moc i napęd 4×4 zapewniają bardzo dobre osiągi, a bateria elektryczna niskie zużycie paliwa. Model ten jest też prekursorem linii Neo Performance, która ma odnosić się do sportowych wersji oferujących wysoką dynamikę i niewielkie zapotrzebowanie na paliwo.
Model 508 jest pierwszym samochodem należącym do serii Peugeot Sport Engineered, która skupiać będzie auta o sportowych, a zdaniem producenta, wręcz „wyczynowych” osiągach. Choć wydaje się to póki co pojęciem nieco na wyrost, to nowy 508 Peugeot Sport Engineered jest samochodem nietuzinkowym. Z zewnątrz uwagę zwracają przede wszystkim potężne dokładki zderzaków i progów mające poprawić aerodynamikę pojazdu oraz zielone emblematy przypominające pazury lwa, które symbolizują nową serię aut Neo Performance (świetne osiągi i niskie zużycie paliwa). Ten sam kolor (tzw. Kryptonite) wykorzystano jeszcze do malowania zacisków układu hamulcowego i elementów zderzaków. W połączeniu z grafitowym kolorem nadwozia, całość prezentuje się dynamicznie i dobrze podkreśla „zielony” charakter samochodu. Nie oznacza to jednak, że jest on wyprany przez to z emocji. Wręcz przeciwnie. A wszystko przez mocny układ napędowy.
508 Peugeot Sport Engineered – silnik i osiągi
Sercem 508 Peugeot Sport Engineered jest silnik benzynowy 1.6 PureTech o mocy 200 KM, który wraz ze 110-konnym motorem elektrycznym napędza przednie koła. Ich pracę wspomaga silnik elektryczny o mocy 113 KM, który odpowiedzialny jest za wprawianie w ruch tylnych kół. Łącza moc układu tworzone przez 3 jednostki napędowe to 360 KM i 520 Nm momentu obrotowego, co oznacza, że 508 Peugeot Sport Engineered jest najmocniejszych seryjnie produkowany modelem francuskiej marki.
Co więcej, dzięki temu, że moc przenoszona jest w nim na wszystkie koła przez 8-biegowy automat, topowa 508-mka zapewnia bardzo dobre osiągi (mimo masy wynoszącej 1850 kg wersji liftback lub 1875 kg w wersji SW). Według danym producenta, 508 Peugeot Sport Engineered może pochwalić się następującymi parametrami dynamicznymi:
- przyspieszenie od 0-100 km/h – 5,2 s,
- 1000 m ze startu zatrzymanego: 24,5 s,
- przyspieszenie od 80-120 km/h: 3 s,
- prędkość maksymalna: 250 km/h (ograniczona elektronicznie).
Ale to nie koniec ciekawostek. Jako że 508 PSE jest hybrydą plug-in wyposażoną w baterię o pojemności nieco ponad 11 kWh, to jest w stanie pokonać na energii elektrycznej dystans do 42 km (WLPT). Dzięki temu, według producenta średnie zużycie paliwa wynosi zaledwie 2,03 l/100 km! Nie ma jednak co liczyć na takie spalanie przy dynamicznym stylu jazdy.
508 Peugeot Sport Engineered – hamulce i zawieszenie
Aby zapanować nad potężnym zespołem napędowym i na pewno sporą masą pojazdu, 508 Peugeot Sport Engineered został wyposażony w potężny układ napędowy. Przednie tarcze hamulcowe mają średnicę aż 380 mm i wspierając je 4-tłoczkowe zaciski. Bardzo podobne miał Peugeot 308 GTi 1.6 272 KM. Co więcej, na wszystkich czterech, 20-calowych kołach 508 PSE będzie mieć sportowe opony Michelin Pilot Sport 4S, co dodatkowo zapewniać ma właściwą trakcję nawet na śliskiej nawierzchni.
Dla lepszego panowania nad autem, popracowano także nad zawieszeniem samochodu. W rezultacie 508 PSE otrzymał na nowo zestrojone amortyzatory o zmiennej charakterystyce tłumienia w zależności od wybranego trybu jazdy (Comfort/Hybrid/Sport), obniżone zawieszenie oraz zwiększony rozstawu kół – z przodu o 24 mm, a z tyłu o 12 mm.
Cena 508 Peugeot Sport Engineered
Niestety, Peugeot Polska nie przedstawił oficjalnego cennika tej wersji w naszym kraju. I raczej za szybko tego nie zrobi, bo auto ma trafić do Polski w 2021 roku. Trudno jednak oczekiwać, że Peugeot będzie tani, bowiem obecna wersji 508 HYbrid kosztuje co najmniej 173 200 zł, a w wersji GT ponad 201 200 zł. Zatem cena 508 Peugeot Sport Engineered będzie oscylować zapewne wokół 250-270 tys. zł. Ale to tylko nasze przypuszczenia, które oczywiście będziemy na bieżąco weryfikować.
Zobacz: Test Peugeot 508 GT 2.0 BlueHDi 180
Dodaj komentarz