Renault Megane RS zostanie oficjalnie zaprezentowane podczas najbliższego Grand Prix Formuły 1 w Monako! Specyfikacja techniczna francuskiego hot hatcha nadal owiana jest tajemnicą, ale szczątkowe dane na ten temat docierają do nas od dłuższego czasu. Czego można się zatem spodziewać po nowym Renault Megane RS?
Wybór Monako na miejsce premiery nowego Renault Megane RS nie jest przypadkowy. W trakcie odbywającego się tu nieprzerwanie od 1950 roku Grand Prix Formuły 1, tłumnie zjeżdżają w to miejsce zarówno miłośnicy sportu samochodowego, jak popularni na całym świecie celebryci właściwie z każdej branży show biznesu. To wręcz idealne miejsce na zareklamowanie swojego sportowego auta. Tym bardziej, jeśli podobnie jak Renault, posiada się swój własny zespół w Formule 1.
Oficjalny debiut Renault Megane RS III-generacji nastąpi 26 maja w piątek. Na liczącym nieco ponad 3,3 km ulicznym torze w Monako, kierowca fabrycznego zespołu Renault – Nico Hulkenberg – zademonstruje możliwości nowego, francuskiego hot hatcha. Samochód zostanie przyodziany w specjalne, żółto-czarne barwy, mające symbolizować 40-letnie zaangażowanie Renault w sport samochodowy. Producent auta skrzętnie ukrywa jednak wszelkie dane techniczne na temat swojego nowego modelu.
Renault Megane IV R.S. – silnik 1.8 TCe 300 KM?
Z informacji do jakiś dotarliśmy jakiś czas temu wynikało, że pod maską nowego Renault znajdzie się najprawdopodobniej 2,0-litrowy motor z serii F4R o mocy 300 KM. W ostatnich dniach dostaliśmy jednak e-maila sugerującego, że Renault chce na bazie Megane RS i kolejnych jego wersji (w tym m.in. Trophy) rozwijać silnik 1.8 TCe z Alpine A110, który w mocniejszym wariancie generuje moc 300 KM. Z ekonomicznego punktu widzenia ma to sens, bowiem trudno wyobrazić sobie, aby koncern tworzył jednostkę napędową tylko dla niszowego modelu jakim jest wspomniany Alpine. Motor ten w przyszłości mógłby trafić też do innych modeli francuskiego producenta w tym do m.in. Talismana i Espace.
Oprócz tego nowe Megane RS oferowane ma być zarówno z manualną skrzynią biegów, jak i z dwusprzegłową przekładnią EDC. Ta pierwsza adresowana ma być przede wszystkim do klientów z Wielkiej Brytanii, którzy kupując tego typu auta, najczęściej decydują się na przekładnie ręczne. Megane RS ma także otrzymać zmodyfikowany system czterech kół skrętnych 4Control oraz układ hamulcowy Brembo z 4-tłoczkowymi zaciskami na przedniej osi.
Zobacz: Honda Civic Type-R znowu pobiła rekord Nurburgring!
ale zaciski raczej tylko 4-tłoczkowe 😉
Tak, zgadza się. Za dużo czasu spędzam z Mustangiem 😉 4-tłoczki i tarcza 340 mm.