Poważne problemy techniczne wykryto w aż 7 modelach Mazdy. Usterka jest o tyle istotna, że zagraża bezpieczeństwu jazdy. Z tego powodu w sprawę włączył się prezes UOKiK. W samej tylko Polsce akcja serwisowa obejmie kilka tysięcy japońskich samochodów.
Unifikacja produkcji sprawia, że z jednej strony maleją jej koszty, ale z drugiej ewentualne problemy dotykają dużo większej grupy produktów. I tak się też stało w przypadku Mazdy. Jeden wadliwy element w układzie zasilania paliwem doprowadził do problemów w prawie całej gamie modelowej japońskiego producenta aut.
Mazda i wadliwe pompa paliwa
Mazda przyznała, że wykryła poważny problem w swoich samochodach. Jak wynika z raportu przesłanego do Urzędu Ochrony Konkurencji i i Konsumentów, w 7 modelach Mazdy stwierdzono wadę techniczną w układzie zasilania paliwem. Usterka została wykryta w następujących samochodach wyprodukowanych w Japonii i Meksyku:
- CX5 (KE/KF, wyprodukowane od 03.04.2018 r. do 12.12.2018 r.)
- 6 (GJ/GL, wyprodukowane od 03.04.2018 r. do 27.10.2018 r.)
- MX-5 (ND, wyprodukowane od 05.04.2018 r. do 30.10.2018 r.)
- CX-9 (TB, wyprodukowane od 16.04.2018 r. do 23.11.2018 r.)
- CX-3 (DK, wyprodukowane od 18.10.2017 r. do 06.11.2018 r.)
- 2 (DJ, wyprodukowane od 18.10.2017 r. do 21.02.2020 r.)
- 3 (BM/BN, wyprodukowane od 23.04.2018 r. do 26.01.2019 r.)
Inżynierowie Mazdy wykryli, że wirnik w niskociśnieniowej pompie paliwowej może ulec deformacji, doprowadzając do usterki pompy paliwowej. A to może spowodować, że silnik nie uruchomi się i/lub zgaśnie, zwiększając ryzyko wypadku. Zwłaszcza, jeśli problem nastąpi w trakcie manewru wyprzedzania. Kierowcy mogą odnotować tą usterkę za pomocą lampki kontrolnej silnika i/lub nierównej pracy silnika.
Zobacz: Mazda 3 i CX-30 mają wadliwy system automatycznego hamowania!
O skali problemu najlepiej świadczy fakt, że tylko na polskim rynku kampanią serwisową objęte są łącznie 6 943 samochody. A mówimy o relatywnie krótkim okresie produkcji wadliwej pompy. Posiadacze pojazdów zostaną powiadomieni o konieczności umówienia się na wizytę w ASO Mazda w celu dokonania stosownej naprawy.
Zobacz: Mazda RX-8 i Mazda 6 mogą się zapalić przez wadliwe pierścienie!
Dodaj komentarz