Nowy Ford GT został zaprezentowany oficjalnie w Detroit. Nadal brakuje dokładniejszych danych na jego temat, ale zebraliśmy wszystko co do tej pory o nim powiedziano. I przygotowaliśmy galerię zdjęć nowego Forda GT.
Forg GT trzeciej generacji to swoisty pokaz możliwości inżynierów Forda. Auto zostało zaprojektowane w oparciu o najnowsze rozwiązania technologiczne. Konstrukcja nadwozia wykonana przy udziale głównie włókna węglowego i aluminium, ma charakteryzować się niezwykle niską masą i zaawansowaną, aktywną aerodynamiką. Ford GT ma nie tylko gonić za liderami rynku superaut pokroju Ferrari czy McLarena , ale zyskać nad nimi przewagę.
Zobacz: Ford Focus RS III – osiągi, dane techniczne i cennik
W zadaniu tym pomóc ma mu niezwykle zaawansowana elektronika. Ford GT został wyposażony w 25 mikroprocesorów analizujących 10 milionów linijek kodu komputerowego i 50 czujników różnego typu, zbierających łącznie ponad 100 gigabajtów danych w ciągu każdej godziny (300 megabajtów na sekundę). Czujniki obserwować będą zarówno parametry pojazdu (m.in. stopień wychylenia tylnego skrzydła, ciśnienie powietrza w oponach, prędkość auta), zewnętrze otoczenie (m.in. nasłonecznienie, wilgotność, temperatura otoczenia czy dane z żyroskopu) jak i pracę kierowcy (czujniki położenia pedału gazu, kąta skrętu kierownicy, liczba pasażerów i ich waga). Dzięki nowoczesnej technice auto ma uzyskiwać świetne osiągi i czasy okrążeń na torze nawet w trudnych warunkach pogodowych.
Zobacz: Ford Fiesta RS 2017 – zdjęcia i osiągi
Sercem Forda GT jest centralnie umieszczony silnik 3.5 V6 EcoBoost. Wyposażony w dwie turbosprężarki ma osiągać moc ponad 600 koni mechanicznych i być najwydajniejszym motorem z serii EcoBoost. Jego potencjał ma być w całości przenoszony na tylne koła poprzez 7-stopniową dwusprzęgłową skrzynię biegów. Potężne, 20-calowe obręcze kół obute zostaną w opony Michelin Pilot Super Sport Cup 2, których skład i struktura zostały specjalnie opracowane dla amerykańskiego samochodu. Efektowne alufelgi skrywać będą ceramiczny układ hamulcowy Brembo dostosowany do pracy w najcięższych warunkach torowych.
Zobacz: Test Ford Focus ST 2.0 TDCi Diesel – szybki ropniak?!
Ford GT wyposażony będzie także w aktywne zawieszenie, które z jednej strony ma regulować wysokość pojazdu względem podłoża dla zapewnienia najlepszego prowadzenia na torze, a z drugiej dbać o odpowiedni komfort podróży w trakcie jazdy na drogach publicznych. Auto ma bowiem spełniać też rolę pojazdu na co dzień, a nie tylko od święta.
Zobacz: Test Ford Fiesta RED EDITION 1.0 EcoBoost
A gdzie dusza? …
Chyba już tylko tutaj: https://dailydriver.pl/test/test-ford-mustang-5-0-v8-gt/