REKLAMA

Nowy Fiat Tipo w wersji hatchback i kombi!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Fiat · Dodane: 7 marca 2016
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Niedrogie kombi z dużym bagażnikiem albo zgrabny i pakowny hatchback  – oto dwie nowe wersje Fiata Tipo. Model ten doczekał się nie tylko nowych odmian nadwoziowych, ale także lepszych silników. Czym różni się wersja sedan od kombi i hatchbacka?

Na salonie samochodowym w Genewie Fiat zaprezentował nowe wersje nadwoziowe nowego Tipo – hatchbacka i kombi. Ten niedrogi samochód ma szansę odnieść rynkowy sukces, gdyż dobrze skalkulowana cena idzie w parze z wysoką funkcjonalnością. Odmiany hatchback i kombi będą nieco droższe od dostępnego już sedana, ale mimo to ich cena nadal pozostanie bardzo konkurencyjna (jeśli jesteś zainteresowany co włoski sedan potrafi zobacz nasz test Fiata Tipo 1.3 MulitJet 95 KM)

Zobacz: Fiat Tipo sedan 2016 – cennik

Fiat Tipo sedan, hatachback i kombi – wymiary i pojemność bagażnika

Fiat Tipo to auto o nieskomplikowanej, ale przemyślanej konstrukcji. Nadwozie w wersji sedan ma długość  4532 mm i duży, 520-litrowy bagażnik.

Fiat Tipo hatchback 2016

Fiat Tipo hatchback 2016

Tipo hatchback ma długość  4370 mm, szerokość 1790 mm i wysokość  1500 mm natomiast model kombi zyskuje dodatkowo 200 mm na długości, osiągając 4570 mm. Jego wysokość wynosi 1510 mm dzięki relingom dachowym montowanym w standardzie. Szerokość jest identyczna jak w wersji 5-drzwiowej. Pojemność bagażnika w wersji  hatchback wynosi 420 litrów, a w kombi 540 litrów.

Fiat Tipo – silniki benzynowe

W stosunku do wersji sedan, Tipo hatchback i kombi mają nieco ciekawszą gamę jednostek napędowych. Przede wszystkim dostępny jest benzynowy motor 1.4 T-Jet rozwijający moc 120 KM (88 kW) przy 5000 obr./min i maksymalny moment obrotowy wynoszący 215 Nm przy 2500 obr./min. Silnik ten to wyjątkowo udana konstrukcja z powodzeniem stosowana od kilku lat w Fiatach i Alfach Romeo. Chwalona jest za bardzo dobre osiągi i wysoką bezawaryjność. Co ciekawe, producent oferować będzie ten silnik także w wersji z fabryczną instalacją gazu LPG.

Zobacz: Fiat Tipo sedan 2016 – cennik

Fiat Tipo kombi 2016

Fiat Tipo kombi 2016

Osoby nietolerujące jednostek z turbodoładowaniem mogą wybrać jeden z dwóch wolnossący motorów. Pierwszy to 1.4 Fire z dwoma wałkami rozrządu w głowicy, który osiąga moc 95 KM przy 6000 obrotach/min i maksymalny moment obrotowy 127 Nm przy 4500 obrotów/min (silnik połączony jest z 6-biegową skrzynią). Drugi, nieco mocniejszy silnik 1.6 E-Torq 110 KM w standardzie połączony jest z  automatyczną, 6-stopniową skrzynią biegów.

Fiat Tipo – silniki Diesla

Gamę jednostek Diesla tworzą natomiast jednostki 1.6 Multijet II 120 KM i 1.3 Multijet II 95 KM. Pierwszy z nich, wyposażony w turbosprężarkę o zmiennej geometrii kierownicy osiąga wysoki moment na niskich obrotach (320 Nm przy 1750 obrotach/min), będąc przy tym bardzo oszczędnym (średnie spalanie na poziomie 3,7 litra/100 km).

Zobacz: Test Audi RS6 Performance – sprawdziliśmy najmocniejsze kombi świata!

Z kolei silnik 1.3 MultiJet II także jest wyposażony w turbosprężarkę o zmiennej geometrii kierownicy, dzięki czemu maksymalny moment obrotowy (200 Nm) osiąga już przy 1500 obr./min.

Zawieszenie

Zawieszenie Fiata Tipo, niezależnie od wersji silnikowej, ma prostą konstrukcję opartą z przodu na kolumnach MacPhersona, a z tyłu na belce skrętnej. Mimo tak prostej budowy wierzę, że Fiat jest w stanie zbudować na jego podstawie bardzo dobrą wersję sportową tego modelu i z niecierpliwością będę jej wyczekiwał.

Wyposażenie

Zgodnie z duchem Fiata, nowe modele z rodziny Tipo mają liczne, pomysłowe rozwiązania ułatwiające życie tym, którzy w nim zasiądą zarówno w roli kierowcy, jak i pasażera. Dowodem tego jest bogate wyposażenie standardowe oraz dostępność innowacyjnego systemu UConnectTM 7”HD LIVE z 7‑calowym wyświetlaczem o wysokiej rozdzielczości i ekranem dotykowym z funkcją szybkiego przesuwania, podobną jak w nowoczesnych tabletach. System najnowszej generacji z połączeniem Bluetooth do zestawu głośnomówiącego i streamingu audio, czytnikiem SMS, sterowaniem głosowym, gniazdem Aux i wejściem USB z obsługą iPod, przyciskami na kierownicy i – na zamówienie – kamerą cofania oraz zintegrowaną nawigacją TomTom 3D.

Zobacz: Nowy Fiat Tipo – tani sedan z dużym bagażnikiem

AKTUALIZACJA [17 sierpnia 2016 roku]

Dla fanów nowego modelu Fiata mamy dobrą wiadomość. Mieliśmy okazję zrobić gruntowany test tego modelu. Swoje wrażenia prezentujemy poniżej w obszernej recenzji najnowszego Fiata Tipo!

Zobacz: Test Fiat Tipo 1.3 Diesel MultiJet

1
Dodaj komentarz

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
Włodek Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Włodek
Gość
Włodek

Oczekuję na Fiata Tipo kombi z zamontowaną instalacją lpg! Czy coś na ten temat wiadomo?

Aktualności