Nowa Honda Civic X generacji otrzyma silniki z turbosprężarką, wykonane w duchu downsizingu. Po świetnym przyjęciu Hondy Civic Type-R wyposażonej w turbo, firma chce wdrożyć turbodoładowane silniki benzynowe do klasycznych wersji Hondy Civic.
Japoński koncern samochodowy Honda wprowadzi do gamy silnikowej najnowszego Civica X generacji dwa, całkowicie nowe silniki benzynowe z turbodoładowaniem, stworzone według koncepcji downsizingu. Konstrukcje VTEC TURBO o pojemności skokowej 1,0 i 1,5 litra będą stanowiły część gamy silnikowej przeznaczonej dla modelu Civic dziesiątej generacji, który wejdzie do sprzedaży w Europie na początku 2017 roku.
Zobacz: Nowa Honda Civic Type-R 2015 – osiągi, cena, konkurenci
Nowe motory wywodzące się z tej samej serii serii Earth Dreams Technology Civic Type-R VTEC Turbo o mocy 310 KM oferować mają wysokie osiągi, wiodącą w klasie moc oraz niskie zużycie paliwa. Nie są to czcze przechwałki biorąc pod uwagę osiągi wspomnianego modelu Type-R, który przyspiesza 0-100 km/h w zaledwie 5,7 sekundy i rozpędza się aż do 270 km/h.
Zobacz: Przetestowaliśmy sportowe auto z Dieslem pod maską!
Nowe, turbodoładowane jednostki napędowe otrzymały układy zmiennych faz rozrządu, turbosprężarkę charakteryzującą się niską bezwładnością i bardzo krótkim czasem reakcji, oraz bezpośredni wtrysk paliwa pomagający uzyskać wysoką moc maksymalną i korzystny sposób kształtowania przebiegu momentu obrotowego.
Zobacz: Ford Focus RS III – osiągi, dane techniczne i cennik
Nowa Honda Civic zapowiedziana została oficjalnie podczas odbywającego się we wrześniu salonu samochodowego Frankfurt Motor Show. Do sprzedaży nowy model Civica wejdzie w Europie na początku 2017 roku. Modele pięciodrzwiowe będą produkowane wyłącznie w należącej do Hondy fabryce HUM w Swindon w Wielkiej Brytanii. Honda potwierdziła także, iż w ramach przygotowań do produkcji nowego modelu zainwestuje 270 milionów funtów w nowe, zaawansowane technologie produkcyjne.
Honda Civic Prototype na salonie w Genewie
Honda przedstawiła 1 marca 2016 prototyp X generacji Civica. Biorąc pod uwagę, że w ostatnich latach produkcyjne modele Hond nie różniły się w dużym stopniu od ich prototypów można być prawie pewnym, że tak będzie wyglądać nowa Honda Civic. W wersji nadwoziowej hatchback będzie o 30 mm szersza, o 20 mm niższa i o 130 mm dłuższa od obecnego modelu. Większe i zarazem szersze koła i opony dają wrażenie auta mocno osadzonego na drodze, natomiast duży rozstaw osi, krótkie zwisy i płynnie narysowana kabina pasażerska, dodają nadwoziu dynamicznego charakteru.
Daisuke Tsutamori, lider projektu Civica dziesiątej generacji mówi o powstaniu i realizacji pomysłu na nową stylizację nadwozia: „Wiedzieliśmy, że musimy stworzyć charakterystyczne nadwozie, które przyciągnie wzrok i zmieni tradycyjny obraz europejskiego samochodu kompaktowego, nawiązując jednocześnie do cech poprzedników modelu. Dążyliśmy do połączenia sportowych cech, dynamicznych właściwości jezdnych i aspektów praktycznych.”
Zobacz: Opóźnienia w produkcji Forda Focusa RS III – główne przyczyny
Dodaj komentarz