REKLAMA

Test Audi RS6 Performance

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Daily Driver · Dodane: 26 września 2016
Zobacz także:
Nasza opinia » Galeria »

Najszybsze kombi świata, czyli Audi RS6 Performance, to kandydat na idealnego daily drivera. Łączyć ma osiągi supersamochodu z praktycznością rodzinnego furgonu. Czy z dodatkowym pakietem mocy, lepszymi hamulcami i bardziej zaawansowanym zawieszeniem może stanowić idealne auto na tor i do codziennej jazdy z rodziną? Zapraszam do lektury i galerii zdjęć jak zawsze w FullHD!

Świat staje na głowie! Kobiety, które utrzymują swoich facetów, faceci malujący się dla swoich kobiet i psy ubierające się lepiej niż ich właściciele! A do tego limuzyny z małymi silniczkami Diesla, którymi całe to zwariowane towarzystwo jeździ na imprezy poświęcone walce z globalnym ociepleniem! Życie w takim świecie nie jest łatwe, zwłaszcza jeśli jako facet od dziecka pomagałeś naprawiać stare WSK-i  i MZ-ty, a zapach benzyny stał się dla Ciebie przyjemniejszy niż woń świeżo pieczonego chleba. Za kierownicą swojego benzynowego „ośmiogarowca” jesteś na cenzurowanym i nie możesz się z nim obnosić. Jeśli się wychylisz, już po Tobie. Albo zaczniesz chodzić w makijażu z psem na imprezy, albo będziesz wytykany palcem i obwiniany za topnienie lodowców.

Zobacz: Test Jeep Grand Cherokee SRT8 6.4 HEMI

Chyba, że Twoja zdolność kredytowa opiewa na kwotę 800 tys. zł. Wtedy pod osłoną rodzinnego kombi będziesz mógł się cieszyć autem o osiągach Lamborghini, które za nic ma irracjonalne normy emisji spalin! I nikt się niczego nie domyśli. Naprawdę. Bo takie jest właśnie Audi RS6 Performance. Cichociemne i nieprawdopodobnie szybkie. A do tego szalenie drogie!

Audi RS6 Performance

Gdyby nie piękny, karmazynowy kolor lakieru i potężne alufelgi, skrywające największe jakie w życiu widziałem ceramiczne tarcze hamulcowe, trudno byłoby się zorientować, że z tym Audi jest coś nie tak. Wygląda przecież jak normalne A6 i podobnie jak ono, trzyma na swych barkach potężny kufer do wożenia psa i jego garderoby.

Audi RS6 Performance 2016

Wyróżnikiem Audi RS6 są m.in. lusterka, tylny dyfuzor i lotki w przednim zderzaku wykonane z carbonu. Do tego tytanowy napis w przednich zderzaku!

Wprawne oko dostrzeże co prawda jeszcze karbonowy dyfuzor wbudowany w tylny zderzak, czarną osłonę silnika Singleframe o strukturze plastra miodu i napis quattro poniżej przedniej tablicy rejestracyjnej, ale możesz być spokojny. Ktoś kto jeździ limuzyną z małym dieslem pod maską, na pewno niczego nie skuma. Chyba, że w jego obecności wzbudzisz do życia motor, jaki drzemie pod potężną maską RS6. Wtedy będziesz się musiał w biegu malować!

Audi RS6 Performance – silnik 4.0 V8 Bi-Turbo CWUC

Sercem tego przedziwnego auta jest monstrum budzące strach nawet wśród wyczynowych, włoskich superkonstrucji. Czterolitrowy, podwójnie doładowany silnik V8 Audi RS6 w wersji Performance został wzmocniony ze standardowych 560 do 605 KM! Aby osiągnąć takie parametry zastosowano w nim m.in. bezpośredni wtrysk paliwa oraz dwie turbosprężarki, z których każda tłoczy powietrze do cylindrów pod ciśnieniem 1,2 Bara! Ich pracę wspomagają dwa intercoolery chłodzone wodą i powietrzem.

Audi RS6 Performance 2016 silnik CWUC

Silnik Audi RS6 w wersji Performance ma moc 605 KM i maksymalny moment obrotowy sięgający 750 Nm (overboost)!

Moc tego silnika powinna Cię nie tyle usatysfakcjonować, co wręcz przerazić! Trudno powiedzieć, żeby w jakimś momencie łapał on zadyszkę, ale najpotężniejszy ciąg czuć od 2500 obr./min. Po wciśnięciu gazu wszystko zaczyna się dziać w przyspieszonym tempie, a wskazówka prędkościomierza zdaje się brnąć do góry szybciej niż ta na obrotomierzu! Silnik z absolutnie niespotykaną szybkością dokręca się do swoich granicznych 6800 obr./min! Musisz tylko pamiętać, aby był on porządnie rozgrzany. Jeśli spróbujesz go przycisnąć zanim jego olej osiągnie temperaturę roboczą, ogranicznik obrotów zatrzyma Cię już przy 5400 obr./min!

„Podczas startu w trybie Launch Control nie ma możliwości, aby ktokolwiek oderwał się od fotela zanim auto nie osiągnie 100 km/h! ”

Nie mam wątpliwości, że osiągi Audi RS6 Performance pozwolą Ci konkurować z przedstawicielami motoryzacyjnej arystokracji pokroju Lamborghini, Pagani a nawet Ferrari! Przyspieszenie 0-100 km/h w 3,7 sekundy i prędkość maksymalna ograniczona do 305 km/h (pakiet RS Dynamic Plus) to już liga światowa.

Audi RS6 Performance – zmierzone osiągi

Ale wyniki jakie osiągnąłem w trakcie pomiarów RS-a dosłownie mnie zelektryzowały. Mimo że w aucie było pół baku paliwa i dwóch rosłych pasażerów, Audi RS6 do pierwszej setki doszło w niecałe 3,6 sekundy, a przyspieszenie 0-200 km/h zajęło mu zaledwie 12,3 sekundy! Jedną czwartą mili ten bydlak pokonał w 11,6 sekundy osiągając na mecie prędkość 195 km/h!

Pomiar osiągów (nawierzchnia sucha, temperatura 25 ° C)
Audi RS6 Performance 100 km/h 120 km/h 140 km/h 160 km/h 180 km/h 200 km/h 275 km/h 100-200 km/h
Przyspieszenie od 0 do … 3,6 s 4,8 s 6,1 s 9,8 s 13,1 s 12,3 s 28,8 s 8,7 s
Pokonanie 402 m ze startu zatrzymanego 11,6 s (195 km/h)
Droga hamowania 100-0 km/h 33,9 m
Przyspieszenie 80-120 km/h 2,2 s

Ale nawet i te wyniki bledną, jeśli uświadomisz sobie, że do 275 km/h RS6 rozpędził się o 10 sekund szybciej niż 185-konny Ford Focus ST Diesel do 200 km/! Na łopatki rozłożył także 350-konne Volvo S60 Polestar, które w sprincie od 100 do 200 km/h było gorsze aż o 6,2 sekundy!

„Już trakcie pierwszego pomiaru to 2-tonowe kombi bez zająknięcia osiągnęło licznikowe 290 km/h! Nawet dla mnie było to coś nieprawdopodobnego!”

I jak po czymś takim można w ogóle pisać o funkcji odłączania połowy cylindrów w celu ograniczenia zużycia paliwa przez ten silnik? Przecież to kpina z ludzi!

Audi RS6 Performance – hamulce

Porażająca jest także skuteczność ceramicznego układu hamulcowego Audi RS6 Performance. Kosztuje on krocie, ale jego 420- przednie i 370-milimetrowe tylne tarcze hamulcowe, wykonane na bazie włókna węglowego, warte są każdych pieniędzy.

Audi RS6 Performance 2016 hamulce ceramiczne

Za 69 tys. zł możesz dokupić pakiet RS Dynamic Plus obejmujący zawieszenie DRC, ceramiczne tarcze hamulcowe, szperę przy tylnej osi oraz ogranicznik prędkości przesunięty do 305 km/h!

Po rozgrzaniu potrafią zatrzymać tego kolosa z prędkości 100 km/h na niecałych 34 metrach! To wręcz absurdalny wynik, w który ciężko uwierzyć, jeśli cały czas masz w głowie ponad 2-tonową masę Audi RS6 Performance.

Audi RS6 Performance – automat ZF i napęd quattro na Torsenie!

Choć wszystko to brzmi jak sen to wiedz, że jako prawdziwy purysta będziesz musiał się pogodzić z pewnymi mankamentami tego auta. Napęd przekazywany jest nie na tylne, a na wszystkie cztery koła, a zamiast ręcznej skrzyni biegów jesteś skazany na automat Tiptronic. Odpada zatem jazda zamaszystymi slajdami po zakrętach, podobnie jak i zabawa z podcinaniem toru jazdy auta za pomocą sprzęgła.

Audi RS6 Performance 2016

Prowadzenie Audi RS6 Performance można określić mianem bajecznie prostego. Nawet na mokrej nawierzchni auto jest bardzo stabilne i przewidywalne.

I choć teraz może to Cię do końca nie przekonuje, ale z czasem będziesz wdzięczny inżynierom Audi za uratowanie życia. Naprawdę. Zapanowanie nad autem o masie dwóch ton, którego silnik przekazuje 750 Nm momentu obrotowego przez ręczną skrzynię biegów na tylne koła, byłoby w większości przypadków niezwykle trudne nawet dla doświadczonego kierowcy. Tym bardziej, że nawet Audi musiało zrezygnować ze swojej dwusprzęgłówki S tronic na rzecz automatycznej przekładni ZF 8HP55AF właśnie z uwagi na zbyt wysoki moment obrotowy motoru. Niemiecki automat, choć zauważalnie wolniejszy od S tronica, ma jednak w pełni manualny tryb wyboru biegów obsługiwany lewarkiem lub manetkami przy kierownicy. A to sprawia, że z czasem będziesz mógł spróbować pobawić się tym autem nawet na torze! To co mnie jednak martwi, to wytrzymałość tego automatu, gdyż według jego producenta przenosi on do 700 Nm (a nie jak w ZF 8HP90 aż 1000 Nm). Przy ewentualnych modyfikacjach silnika musisz mieć to na uwadze!

Audi RS6 Performance – prowadzenie

Gdy już poznasz się lepiej ze swoim Audi RS6 Performance, zapewne zachcesz sprawdzić jego możliwości na torze. Oczywiście masa samochodu i jego gabaryty nie zachęcają do szaleństw po zakrętach, ale jeśli się odważysz, nie powinieneś żałować. Opcjonalne zawieszenie DRC (Dynamic Ride Control) oparte na utwardzonych sprężynach i amortyzatorach o hydraulicznie sterowanym stopniu twardości, w połączeniu z ostrym układem kierowniczym czynią na torze cuda.

Audi RS6 Performance 2016

Opony w rozmiarze 285/30/R21 w połączeniu z zawieszeniem DRC i napędem quattro potrafią zrobić wiele, aby utrzymać Audi RS6 Performance na drodze!

RS6 Performance gwałtownie atakuje ostre zakręty, w nieznacznym stopniu uginając w nich swe nadwozie. Co prawda z tyłu głowy cały czas krąży Ci myśl o masie tego kolosa, która może Cię zabić gdy przesadzisz z prędkością, ale w rzeczywistości RS6 sprawnie wpisuje się w kolejne winkle. W ciasnych szykanach oczywiście czuć dużą masę skupioną na przedniej osi (rozkład mas pomiędzy osiami wynosi 56:44), ale RS6 potrafi sobie i z tym poradzić. Na na śliskiej nawierzchni można go nawet sprowokować do nadsterownego poślizgu, gdyż jego napęd quattro bazuje na Torsenie T3, który zawsze przekazuje więcej momentu obrotowego na tylne koła (w trybie Dynamic nawet do 85% jego maksymalnej wartości!). A najlepsze jest to, że choćbym nie wiem jakbyś się starał, zawsze będziesz mógł liczyć na pieruńsko mocne hamulce ceramiczne!

Audi RS6 Performance – nie jest idealne!

Jeśli jednak myślisz, że znajdziesz w tym rodzinnym aucie substytut Forda Mustanga GT czy Porsche Caymana GT4 to jesteś w poważnym błędzie! Mimo fantastycznych osiągów, nieprawdopodobnych hamulców i zaawansowanego technicznie zawieszenia DRC, Audi RS6 Performance pozbawione jest rasowego charakteru sportowca. Niestety. To cały czas ta sama, luksusowa limuzyna jaką możesz kupić za znacznie mniejsze pieniądze ze słabszymi silnikami. Jeśli bowiem nie ciśniesz tym autem na limicie, nie idziesz pełnym ogniem po winklach, to nie będziesz zdawał sobie sprawy z jego potencjału. Na dodatek nawet gdy poniesie Cię fantazja za kółkiem, i tak będziesz cały czas czuć, że to auto nie potrafi stworzyć z Tobą jedności.

Audi RS6 Performance 2016

Wnętrze Audi RS6 Performance jest praktycznie identyczne jak w innych wersjach A6. O sportowym klimacie możecie zapomnieć!

Silnika praktycznie nie słychać w trakcie normalnej jazdy po mieście, bo kabina jest świetnie wygłuszona, a przeraźliwy ryk motoru słyszalny jest jedynie w trybie Dynamic i to właściwie tylko na zewnątrz pojazdu. Wnętrze, choć fantastycznie wykonane, nie ma w sobie sportowego ducha, bo jest  identyczne jak w każdym innym Audi A6. Karmazynowe pasy bezpieczeństwa i przeszycia foteli, alcantara na suficie i spora ilość karbonowych inkrustacji to za mało, by stworzyć sportową atmosferę. Nawet fotele są tak samo słabe w zakrętach jak te, które możesz zamówić jako opcję do najsłabszego diesla.

Gdyby nie ostry jak brzytwa układ kierowniczy, zaskakująco twarde zawieszenie i wyniki spalania na poziomie co najmniej 18 l/100 km w mieście, mógłbyś nie poznać, że to tak hardcorowe auto. I może oto właśnie chodziło specom z Audi. Stworzyć auto, w którym będziesz mógł się ukryć przed niepochlebnymi spojrzeniami osób, mających Twój pociąg do mocarnych silników za coś bardziej chorego, niż ich wymalowane gęby lub psy w garniturkach Versace! I najwyraźniej w tym szaleństwie jest metoda, bo RS6 Performance to najlepiej sprzedający się RS w Polsce!!!

Zaprawdę powiadam Wam, świat staje na głowie!

Zobacz: Alfa Romeo Giulia Veloce – świetne osiągi i napęd 4×4

Test Audi RS6 Performance

Ocena

90 %
Opinia autora: "Absolutny dominator na drodze pod względem osiągów, godny rywal Ferrari czy Lamborghini. Niesamowicie przyspiesza, fenomenalnie hamuje! Bez problemu łamie granicę 300 km/h! Niestety, jego dystyngowany charakter dominuje nad sportową duszą, a zbyt duża masa ogranicza po części jego możliwości na torze. Koszmarnie drogi. Za drogi!"
fenomenalne osiągi, świetne hamulce ceramiczne, ostry i precyzyjny układ kierowniczy, wysoka stabilność przy ogromnych prędkościach, doskonała trakcja i napęd 4x4, dobry balans, niewymagający w codziennej eksploatacji
za wysoka cena, brak sportowego ducha, zbyt mocno wyciszone wnętrze, masa pojazdu odczuwalna w szybko następujących po sobie zakrętach, kiepskie fotele sportowe, automat odbiera nieco frajdy z jazdy, za duże podobieństwo do zwykłych wersji A6

Cena

803 410 PLN

Dane podstawowe

Marka:
Audi
Model:
RS6 Performance
Rok produkcji:
2016
Cena samochodu:
571 500 zł
Ocena samochodu:
90 %
Test zderzeniowy Euro NCACP:
5 gwiazdek

Osiągi samochodu

Przyspieszenie 0-100 km/h:
3,7 s
Prędkość maksymalna:
305 km/h
Zużycie paliwa w mieście:
13,4 l
Zużycie paliwa poza miastem:
7,4 l
Zużycie paliwa średnio:
9,6 l

Układ napędowy

Rodzaj silnika:
benzynowy
Położenie silnika:
wzdłużne z przodu
Zasilanie alternatywne silnika:
Wtrysk paliwa:
bezpośredni
Układ cylindrów:
widlasty
Liczba cylindrów:
8
Liczba zaworów:
32
Pojemność silnika:
3993 cm3
Oznaczenie silnika:
CWUC
Silnik doładowany/wolnossący:
doładowany
Rodzaj doładowania:
turbodoładawanie
Rodzaj turbosprężarki:
stała geometria kierownic
Moc maksymalna:
605 KM
Moc maksymalna silnika spalinowego:
605 KM
Prędkość obrotowa dla maksymalnej mocy silnika:
6100 - 6800 obr./min
Maksymalny moment obrotowy silnik spalinowego:
750 Nm
Prędkość obrotowa dla maksymalnego momentu obr.:
2500 - 5500 obr./min
Skrzynia biegów:
automatyczna
Typ automatycznej skrzyni biegów:
skrzynia automatyczna hydrokinetyczna
Liczba biegów:
8
Rodzaj napędu:
4x4
Mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu LSD:
tak

Nadwozie

Rodzaj nadwozia:
kombi
Rozstaw osi:
2915 mm
Długość nadwozia:
4979 mm
Szerokość nadwozia:
1936 mm
Wysokość nadwozia:
1482 mm
Prześwit:
mm
Współczynnik oporu powietrza Cx:
0,35
Masa własna:
1950 kg
Ładowność:
630 kg
Pojemność bagażnika (standardowa):
565 l
Pojemność bagażnika (maksymalna):
1680 l
Pojemność zbiornika paliwa:
75 l

Układ hamulcowy

Przednie hamulce:
tarcze ceramiczne
Tylne hamulce:
tarcze ceramiczne
Średnica przednich hamulców:
420 mm
Średnica tylnych hamulców:
mm

Podwozie

Zawieszenie przednie:
wielowahaczowe
Zawieszenie tylne:
wielowahaczowe
Liczba obrotów kierownicy:
Średnica zawracania:
11,9 m
Opony:
Continental ContiSportContact 285/30/R21

Dane testowe

Zużycie paliwa w mieście:
18,6 l/100 km
Zużycie paliwa poza miastem:
11,0 l/100 km
Zużycie paliwa srednio:
14,8 l/100 km
Prędkość obrotowa silnika przy 140 km/h:
2200 obr./min
Przyspieszenie 0-100 km/h:
3,6 s
Przyspieszenie 0-200 km/h:
12,3 s
Przyspieszenie 80-120 km/h:
2,9 s
Przyspieszenie 100-200 km/h:
8,7 s
Czas przejazdu 1/4 mili:
11,6 s
Droga hamowania 100-0 km/h:
33,9 m

17
Dodaj komentarz

avatar
9 Comment threads
8 Thread replies
15 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
9 Comment authors
GoebbelsDaily DriverRAFgreenLel Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Goebbels
Gość
Goebbels

Chce kupic cos rodzinnego ale powoli mysle o track dayach. Gokarty juz mnie znudzily troche. Jezdziles na Slomczynie lub Ulezu tym RS6 ? Jak sie spisuje? BMW M5 póki co jest tylko w sedanie i za swieze by ocenic jak to się sprawuje. Mercedes mocno sie skiepscil jakościowo. Kabina E klasy to jakiś żart. Platik fantastik. Audi stare troche ale wykonanie wszedzie mowia ze super. Te fotele o ktorych piszesz mozna jakos zamienic? Czy tylko takie sa w RS6?

RAF
Gość
RAF

CZY WERSJA SEDAN RS6 JEST PLANOWANA ?

green
Gość
green

Jeździłem w zeszlym tygodniu na Połczynskiej w Warszawie. Osiagi faktycznie świetne ale silnik naprawde malo słyszalny w kabinie. Zawieszenie w trybie Dynamik bardzo twarde. Trakcja na mokrym doskonala ale faktycznie podsterownosc spora w zakrętach. Ogolnie mam podobne spotrzezenia ale jezdzilem krocej. Szkoda ze lepszych foteli nie daja np. takich jak w TT. Ps. SWIETNE ZDJECIA DAILY.

Lel
Gość
Lel

Ogranicza możliwości na torze? To w tej klasie da się jeszcze szybciej? Nie znam szybszego auta tej klasy na torze i w szybkości na zakręcie, nie licząc nowej panamery turbo S.

panama
Gość
panama

ladnie pomierzone osiagi. jak patrze na to jak na tym filmie wskazowka dobija do 180 km/h to jestem w szoku.ale nie lepiej za tę kasę kupić Panamerę? Niby moc mniejsza za te kase bedzie ale auto lzejsze i osiagi podobne.