Nowy Ford Focus Mk4 przeszedł pomyślnie tzw. crash testy organizowane przez Euro NCAP. Auto pokonało je w oparciu o nowe, bardziej wymagające próby. Jak sobie poradziło? Bardzo dobrze, choć zdaniem Forda nie jest to zasługa wyłącznie dodatkowych systemów bezpieczeństwa, za które nowe auta od razu zyskują pewną przewagę na starcie.
Nowy Ford Focus IV w porównaniu do poprzednika zyskał szereg nowoczesnych systemów bezpieczeństwa. Co ważne, duża część z nich jest już w standardzie. Amerykański koncern podkreśla przy tym, że Focus IV to jego najbardziej naszpikowany systemami bezpieczeństwa model. Do pracy wykorzystuje trzy radary, dwie kamery i 12 czujników ultradźwiękowych. Wszystkie te urządzenia są niezbędne do realizacji takich systemów jak: adaptacyjny tempomat z funkcją zatrzymywania i ruszania w korku, asystent pasa ruchu, zaawansowany system aktywnego unikania zderzenia poprzez ominięcie przeszkody czy adaptacyjne reflektory, które wykorzystują do pracy znaki drogowe! Nowością jest także ostrzeganie kierowcy o wjeżdżaniu na drogę jednokierunkową „pod prąd”, ale póki co rozwiązanie to dostępne będzie dla klientów w Niemczech, Austrii i Szwajcarii.
Ford Focus IV i 5 gwiazdek w Euro NCAP
Mocną stroną Forda Focusa jest jednak też konstrukcja jego nadwozia. To dzięki niej otrzymał on maksymalną notę 5 gwiazdek od Euro NCAP. Nadwozie posiada o 40% większą zdolność pochłaniania energii podczas zderzenia czołowego, dzięki zastosowaniu całkowicie nowej architektury C2 oraz strukturze nadwozia wykorzystującej stal borową, która zapewnia o 33 procent większą wytrzymałość na odkształcanie.
W rezultacie Focus wypadł bardzo dobrze w poszczególnych próbach zderzeniowych. Egzemplarz wyposażony w motor 1.0 EcoBoost, który ważył łącznie 1312 kg (wersja Trend) zanotował bardzo dobre wyniki w zakresie ochrony dorosłych (zdobył 85% punktów) i ochrony dzieci (87%). Gorzej nieco wypadł w zakresie bezpieczeństwa pieszych (72%) i nieco lepiej odnośnie standardowego zestawu systemów bezpieczeństwa (75%). Więcej na temat nowego Focus IV przeczytacie poniżej:
Zobacz: Ford Focus IV – zawieszenie CCD, nowe silniki i belka skrętna!
Dodaj komentarz