REKLAMA

Nowa Honda Civic Type-R 2015: osiągi, cena, konkurenci

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Honda · Dodane: 5 czerwca 2015
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Światowa premiera nowej Hondy Civic Type R odbyła się podczas salonu Genewa Motor Show 2015. Słynny hot hatch po raz pierwszy w historii napędzany jest przez turbodoładowany silnik 2.0 VTEC Turbo o mocy 310 KM!

Honda Civic Type-R 2015: silnik 2.0 VTEC Turbo

Honda Civic Type R wyposażona została w turbodoładowany silnik benzynowy – 2.0 VTEC Turbo, który posiada bezpośredni wtrysk paliwa, a także wydajną turbosprężarkę bez zmiennej geometrii kierownic, o małej bezwładności. Dwulitrowy motor osiąga 310 KM przy 6500 obr./min i 400 Nm przy 2500 obr./min. Jak na silnik opracowany przez Hondę można uznać go za niskoobrotowy, ponieważ do odcięcia zapłonu dochodzi już przy 7000 obr./min. Według producenta Civic Type-R IX generacji przyspiesza od 0 do 100 km/h po zaledwie 5,7 s. Jego prędkość maksymalna sięga 270 km/h. Mimo wysokich osiągów motor 2.0 VTEC Turbo spełnia normę emisji spalin Euro 6.

Honda Civic Type-R 2015: zawieszenie

W kwestii zawieszenia jakie zastosowano w Civicu Type-R, inżynierowie postawili na innowacyjność. Posiada ono czteropunktowy systemem adaptacyjnego tłumienia Adaptive Damper System, które minimalizuje przechyły nadwozia w zakrętach, ogranicza negatywne obciążenia kół podczas dynamicznego przyspieszania i hamowania, a także pozwala kontrolować ruch każdego koła. Nowa Honda posiada także system Dual Axis Strut Front Suspension, który ogranicza negatywny wpływ napędu na koło kierownicy podczas dynamicznego przyspieszania.

Honda Civic Type-R 2015: aerodynamika

Testy auta przeprowadzono zarówno w tunelu aerodynamicznym, jak i komputerowo, wykorzystując miedzy innymi technologię CFD. W warunkach rzeczywistych samochód testowany był na torze Suzuka i Nürburgring. W rezultacie badań nad aerodynamika Civica Type-R wygenerowano duży docisk pojazdu do drogi, zapewniający jego stabilne prowadzenie przy wysokich prędkościach.

Dodatkową siłę docisku uzyskano dzięki odpowiednio wyprofilowanemu tylnemu skrzydłu. Do redukcji siły nośnej przyczynia się szeroki przedni splitter i boczne progi, które w określony sposób kierują strumień powietrza wokół nadwozia. Przedni zderzak zaprojektowano natomiast tak, aby niwelował opór powietrza wokół przednich kół.

Honda Civic Type-R 2015: hamulce Brembo

Aby ujarzmić silnik o tak dużej mocy, przy kołach przedniej osi zastosowano wyczynowy układ hamulcowy firmy Brembo, który obejmuje nawiercane tarcze hamulcowe o średnicy 350 mm oraz 4-tłoczkowe zaciski. Z tyłu zdecydowano się na tarcze lite o średnicy 296 mm. Razem z nimi pod nadkola auta trafiły 19-calowe alufelgi zdolne pomieści potężne hamulce.

Honda Civic Type-R 2015: specjalny tryb „R+”

Na desce rozdzielczej nowego Civica Type-R pojawił się specjalny guzik oznaczony symbolem „R+”. Zmienia on auto codziennego użytku w wyścigówkę idealnie nadającą się do jazdy wyczynowej na torze. Po jego aktywacji zawieszenie usztywnia się o 30 procent, układ kierowniczy bardziej się wyostrza, a reakcje silnika na dodanie gazu są żywsze i zachęcają do szybszej jazdy.

Honda Civic Type-R 2015: cena w Polsce

Nową Hondę Civic Type-R dostępny jest w pięciu kolorach: Championship White, Crystal Black (perłowy), Polished Metal (metaliczny), Brilliant Sporty Blue (metaliczny) oraz Milano Red. Na polskim rynku Civic Type-R występuję w jednej wersji wyposażenia.

Kompletnie wyposażona odmiana GT posiadająca m.in. system multimedialny Honda Connect+, nawigację GPS, kamerę cofania, 8-głosnikowy zestaw audio o mocy 212 watów, automatyczną, dwustrefową klimatyzację, kubełkowe fotele, tempomat, reflektory wykonane w technologii LED, czujniki cofania (przednie/tylne) i pełną elektrykę szyb i lusterek kosztuje dokładanie 144 000 zł.

Na tle klasowych rywali cena ta wydaje się być konkurencyjna, o ile uwzględnimy wyposażenie auta oraz jego moc i osiągi. Dla porównania Seat Leon Cupra 280 kosztuje ok. 130 tys. zł, a Megane RS 275 Trophy nawet ponad 150 000 zł jeśli klient zażyczy sobie w obu autach podobny standard wyposażenia jakim dysponuje Civic Type-R. Na dodatek Civic ma także znacznie mocniejszy silnik od obu rywali – o 30 KM w stosunku do Leona i aż 37 KM wobec Megane RS.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności