Toyota pokazała swoje nowe logo! Czym się różni od starego?

Autor: Materiały prasowe · Zdjęcia: Toyota · Dodane: 21 lipca 2020
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Nowe logo Toyoty to ewolucja dotychczasowego. Na pierwszy rzut oka wygląda praktycznie tak samo, ale baczny obserwator dostrzeże sporo zmian. Po co Toyota stworzyła nowego logo? Jaki przyświecał temu cel?

Toyota Motor Europe wprowadza nową identyfikację wizualną, w tym nową wersję logotypu firmy oraz czcionki i typografii. W ten sposób Toyota chce zasygnalizować transformację z producenta samochodów w dostawcę szeroko rozumianej mobilności. Nowy design został opracowany z myślą o coraz bardziej różnorodnych klientach, których Toyota pozyskuje w związku z nieustannym poszerzaniem zakresu produktów i usług mobilnych. Identyfikacja wizualna pozwala zachować spójność zarówno na wszelkiego rodzaju ekranach i urządzeniach mobilnych, jak i na fizycznych przedmiotach i płaszczyznach.

Nowe logo Toyoty – czym się różni od dotychczasowego?

Projekt wizualny Toyoty wprowadzany w Europie został opracowany z myślą o przejrzystości i prostocie i opiera się na czterech podstawowych zasadach. Są to: patrzenie w przyszłość, synchronizacja z urządzeniami mobilnymi, wrażenia klasy premium oraz spójność dla wszystkich działów, jednostek biznesowych i submarek.

Nowe logo marki Toyota otrzymuje dwuwymiarowy design pozbawiony znaku słownego „Toyota”. Utrzymanie nazwy marki w logotypie nie jest konieczne, ponieważ emblemat Toyoty jest dobrze znany w całej Europie. Nowe logo jest proste, przejrzyste i nowoczesne. Zostało doskonale przystosowane do przestrzeni cyfrowej, a jednocześnie wygląda równie efektownie w świecie fizycznym. Nowe logo będzie stosowane we wszystkich formach komunikacji, zaś obecny emblemat nadal będzie montowany na samochodach. Toyota utrzyma dotychczasową identyfikację graficzną stacji dealerskich w Europie. Zostanie ona jednak zweryfikowana z myślą o nowej strategii dla sieci dealerskiej Toyoty na 2025 rok. Wprowadzany właśnie do użytku projekt wizualny obejmuje nową unikalną typografię oraz specjalnie opracowaną czcionkę Toyota Type, przystosowaną do wszelkich możliwych zastosowań on-line i w druku. To ułatwi rozwój marki w internecie oraz budowę systemu sprzedaży on-line na europejskim rynku.

Zobacz: Hybrydowe Toyoty z wadą napędu! 750 tysięcy aut wezwanych do ASO!

Nowy logotyp zwiększa przejrzystość i ujednolica identyfikację wizualną Toyoty na różnych polach działalności. W tym samym celu Toyota wprowadza zmiany w nazwach niektórych jednostek biznesowych. Toyota Insurance Management otrzymuje nazwę Toyota Insurance Services, która jest lepiej dostosowana do wciąż rozwijających się usług internetowych i mobilnych. Program sprzedaży samochodów używanych Toyota Plus zmienia nazwę na Toyota Approved Used. Z nowym logo będziemy mogli spotkać się pierwszy raz przy okazji premiery miejskiego hatchbacka Yarisa Hybrid czwartej generacji.

Zobacz: Toyota Yaris znowu ma problemy z poduszkami powietrznymi!

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności