Kupiłeś nowe BMW M5 G90? Akcja serwisowa Cię nie ominie!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: IND · Dodane: 4 czerwca 2018
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Najnowsze BMW M5 oznaczone kodem G90 dopiero co pojawiło się na polskim rynku, a już jego właściciele muszą stawić się w serwisie. Akcja naprawcza dotyczy poważnej wady technicznej, która może doprowadzić do tragedii. Co gorsza może się ona pojawić w chwili, gdy kierowca będzie chciał skorzystać ze sportowego potencjału BMW M5.

Dzisiejsze samochody naszpikowane są mikroprocesorami i szeregiem urządzeń poprawiających komfort jazdy, stabilność pojazdu czy pracę poszczególnych elementów osprzętu silnika. Postępujące zmiany technologiczne oraz maksymalizacji zysków spowodowały jednak, że nawet niezwykle drogie auta stały się znacznie bardziej delikatne i awaryjne, zupełnie przecząc tezie, że „za dobrą jakościowo rzecz, trzeba odpowiednio dużo zapłacić”. Przykładem tego może być omawiane BMW M5 G90. Choć auto kosztuje min. 560 tysięcy złotych, a za dobrze doposażony egzemplarz trzeba zapłacić ponad 800 tysięcy złotych, model ten cierpi na poważną wadę fabryczną, która zagraża bezpieczeństwu jego pasażerów oraz osobom postronnym. Na całe szczęście akurat ten problem można sprawnie i niedużym kosztem wyeliminować, o ile auto zostanie szybko oddane do … serwisu.

BMW M5 G90 i jego niebezpieczna wada fabryczna

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów został powiadomiony przez BMW Polska, że w samochodach niemieckiego producenta z serii M5 (oznaczenie kodowe G90) wyprodukowanych w Niemczech, istnieje ryzyko nagłego spadku mocy w trakcie jazdy. Jeśli stanie się to np. w trakcie wyprzedzania skutki tej awarii mogą być tragiczne. O co chodzi? Sterownik silnika ma bowiem wgrane oprogramowanie z błędem, który może spowodować spadek ciśnienia paliwa, a w rezultacie nagłą utratę mocy. W Polsce sprzedano do tej pory 33 wadliwe egzemplarze BMW M5 G90 a ich listę po numerach VIN prezentujemy poniżej:

Wadliwe BMW M5 G90
L.p.VINL.p.VINL.p.VINL.p.VIN
1G96472011G96541721G96537431G965395
2 G96535912G96580222G96537832G965108
3G96535013G96590123G96539433G965414
4G96535714G96597924G965391
5G96537515G96622825G965320
6G96537316G96528126G965316
7G96539317G96528227G965351
8G96528818G96532528G965344
9G96530119G96532729G965337
10G96541620G96536230G965390

Wszyscy właściciele wadliwych BMW M5 G90 zostaną poinformowani przez Autoryzowane Stacje Obsługi BMW o konieczności naprawy wadliwych sterowników oraz umówieni na darmową naprawę. Informacji związanych z kampanią serwisową udziela BMW Vertriebs GmbH Oddział w Polsce (adres: ul. Wołoska 22 A, 03-675 Warszawa; tel.: 022 279 71 00). Jak się okazuje, to niepierwsza wpadka techniczna nowego BMW serii 5 zagrażająca jego pasażerom. Kilka miesięcy temu BMW wzywało do serwisów właścicieli słabszych wersji „piątki” (G30) z uwagi na inną usterkę techniczną, bezpośrednio zagrażającą pasażerom auta. Więcej na ten temat w poniższym artykule:

Zobacz: BMW 5 G30 i 6 GT – poważne problemy i akcja serwisowa

BMW Polska w komunikacie do UOKiK podała oznaczenie kodowe wadliwych BMW M5 jako G90 zamiast F90. Do tej pory nie otrzymaliśmy odpowiedzi czy był to błąd ze strony BMW czy autentyczne oznaczenie. Nasi zagraniczni koledzy z Niemiec i Czech w ostatnich miesiącach dostali informację, że oznaczenie G90 tyczy się BMW M5 Competition. Niestety po rozmowie z naszym kolegą z ASO BMW wynika, że powyższe numery VIN nie dotyczyły wersji Competition. Czekamy zatem na oficjalną odpowiedź od BMW.

5
Dodaj komentarz

avatar
4 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
5 Comment authors
BmwKrifsLirojRSfanTheDriver Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Bmw
Gość
Bmw

Pewnie BMW znowu oszczędza i każe pisać poważne komunikaty recepcjonistka

Liroj
Gość
Liroj

E klasa w AMG i koniec tematu. Motory pancerne i dobre skrzynie.

RSfan
Gość
RSfan

Dlatego tylko Audi. RS6 Performance i nie dość że mocniejszy to jeszcze spokój z serwisowaniem.

Krifs
Gość
Krifs

w porównaniu do BMW to audi wygląda jak auto dla biedaka z VW do tego ledwo dożywające skrzynie 60tys km DSG w Rsach i eSkach.Bmw to bmw i przyczepność i zabawa w Volswagenowym audi tylko przyczepność

TheDriver
Gość
TheDriver

Niemiec by powiedział:”scheisse!”

Aktualności