REKLAMA

Zakończenie produkcji Opla Astry w Polsce

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Opel · Dodane: 30 listopada 2021
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Fabryka w Gliwicach zakończyła dziś produkcję Opla Astry V. Niestety nowy model niemieckiego koncerny będzie produkowany poza granicami naszego kraju. Fabryka na szczęście będzie dalej funkcjonować, ale produkować będzie już auta dostawcze.

Przełom 2021 i 2022 roku jest wyjątkowym okresem dla polskiego oddziału Stellantis w Gliwicach. Firma przygotowuje się intensywnie do uruchomienia produkcji dużych samochodów dostawczych w swojej nowo wybudowanej fabryce. W związku z tym dzisiaj zakończono produkcję samochodów osobowych w sąsiadującej z nią, i również należącej do Stellantis, fabryce Opel Manufacturing Poland. Ostatnim samochodem, który opuścił jej linię montażową był czerwony Opel Astra dla klienta w Polsce.

Opel Astra – zakończenie produkcji

Z początkiem stycznia 2022 roku rozpocznie działalność Stellantis Gliwice –  fabryka typu greenfield, w której od kwietnia przyszłego roku, rozpocznie się produkcja dużych samochodów dostawczych. Do tego czasu w zakładzie będą prowadzone prace przygotowawcze, w tym testy maszyn i urządzeń, a także systemów informatycznych i logistycznych. Równolegle będzie kontynuowana testowa produkcja pojazdów, którą rozpoczęto już w sierpniu tego roku.

Zobacz: Nowy Opel Astra L już prawie w Polsce! Mieliśmy okazję go poznać!

Niestety włodarzom Opla w Polsce nie udało się utrzymać produkcji Astry w Polsce. Nowy model będzie produkowany poza granicami naszego kraju. Opel Astra ma powstawać w macierzystej fabryce Opla w Russelsheim w Niemczech. Niemcy chcą w ten sposób zabezpieczyć działanie tejże fabryki w kolejnych latach. Polsce musi wystarczyć produkcji mniej prestiżowych modeli dostawczych. Z drugiej strony, popyt na tego typu auta powinien zagwarantować ciągłość zamówień dla gliwickiej fabryki.

Produkcja samochodów dostawczych w Gliwicach

Dlaczego? bo koncern Stellantis, do którego należy m.in. Opel, PSA jest liderem rynku LCV w Europie z udziałem na poziomie 32%, co nadaje fabryce ważną rolę w jej strukturach produkcyjnych. Ponadto, dzięki planom uruchomienia w polskim zakładzie produkcji modeli o napędzie elektrycznym (BEV), staje się on istotnym elementem strategii elektryfikacji całej gamy modelowej Stellantis. Daje to gliwickiemu zakładowi stabilne perspektywy na najbliższe lata, a co najważniejsze, zapewnia miejsca pracy wszystkim pracownikom obecnej fabryki Opel Manufacturing Poland.

Zobacz: Nowa fabryka półprzewodników! Bosch otwiera ją w Dreźnie!

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności