REKLAMA

Porsche 718 GTS 4.0 i 718 GT4 teraz też ze skrzynią dwusprzęgłową PDK

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Porsche · Dodane: 5 października 2020
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Dwusprzęgłowa skrzynia biegów PDK dostępna jest teraz też w topowych modelach Porsche 718 czyli GTS 4.0, GT4 oraz Spyder. Zapewnia lepsze przyspieszenie zarówno od 0-100 km/h jak i 0-200 km/h, a do tego ma inaczej skonfigurowaną pracę tylnego mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu. Do tego w modelu 718 pojawiło się nowe wyposażenie, w tym tapicerka Race-Tex.

Sporo nowości w gamie Porsche 718. Od teraz każde nowe Porsche 718, wyposażone w 6-cylindrowy silnik (oczywiście bokser) o pojemności 4,0-litrów można zamówić również z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową PDK. Dotyczy to zarówno wariantów 718 Boxster GTS 4.0 i 718 Cayman GTS 4.0, jak i topowych odmian 718 Spyder oraz 718 Cayman GT4. Do tej pory, te adresowane do purystów motoryzyacyjnych modele wyposażone były standardowo w ręczną skrzynię biegów. Niemiecki koncern, jak na prawdziwą markę Premium przystało, postanowił jednak dać nabywcom wybór i rozszerzył gamę o skrzynię automatyczną.

Skrzynia PDK – lepsze osiągi i inna praca szpery

Co prawda przekładnia dwusprzęgłowa może odbierać trochę frajdy ze sportowej jazdy z uwagi na liniowy przyrost przyspieszenia i ograniczenie roli kierowcy, ale nie da się ukryć, że w trakcie jazdy w korkach poprawia komfort obsługi, a do tego zapewnia lepsze osiągi w trakcie przyspieszania. W porównaniu z 718 z manualną skrzynią biegów modele GT o mocy 420 KM z automatem – 718 Spyder i 718 Cayman GT4 – na rozpędzenie się od 0 do 100 km/h potrzebują 3,9 s, czyli o 0,5 s mniej, a do 200 km/h „dobijają” w 13,4 s (o 0,4 s szybciej). Również 718 Cayman GTS 4.0 i 718 Boxster GTS 4.0, oba o mocy 400 KM, notują o 0,5 s lepsze wyniki w sprincie od 0 do 100 km/h – zajmuje im to 4 s. Z kolei prędkość 200 km/h osiągają w 13,7 s (o 0,4 s szybciej niż wersje ze skrzynią manualną).

Porsche 718 Spyder GT

W modelach 718 GTS 4.0 standardowy pakiet Sport Chrono dostosowuje charakterystykę zmiany biegów PDK do czterech różnych trybów jazdy (Normal, Sport, Sport Plus i Individual). W trybie Sport zmiana przełożeń odbywa się szybciej, redukcje następują wcześniej i w połączeniu z automatycznym podbiciem obrotów (tzw. międzygaz), a optymalne przyspieszenie wspierają późniejsze punkty załączania kolejnych biegów. Jeszcze bardziej atletyczny jest tryb Sport Plus, skonfigurowany pod kątem maksymalnych osiągów. W pełni wykorzystuje on rezerwy 6-cylindrowego wolnossącego boksera.

Zobacz: Tłoki do Porsche 911 GT2 RS tworzy drukarka 3D!

Z programem Sport Plus zintegrowano również funkcję optymalnego ruszania – Launch Control. Przycisk Sport Response pośrodku przełącznika trybów jazdy pozwala kierowcy na około 20 sekund aktywować maksymalne osiągi silnika i skrzyni biegów – niezależnie od aktualnie wybranego programu.  Co więcej, Porsche 718 Spyder i 718 Cayman GT4 ze skrzynią PDK korzystają z udoskonalonej konstrukcji tylnego dyferencjału z mechaniczną blokadą: w trybach trakcji i wybiegu osiąga on współczynnik blokowania równe, odpowiednio, 30 i 37% – w porównaniu z 22 i 27% w odmianach ze skrzynią ręczną. Korzystnie wpływa to na dynamikę wzdłużną i poprzeczną, a także na przyczepność – i zwiększa przyjemność z jazdy.

Nowa tapicerka Race-Tex

Rodzina Porsche 718 wjeżdża w rok modelowy 2021 z wieloma nowościami. Alcantarę zastępuje wysokiej jakości materiał Race-Tex, bazujący na tapicerce stosowanej na fotelach wyścigowych. Race-Tex wyróżnia się „oddychającą” strukturą i zapewnia większą przyczepność, a co za tym idzie – lepsze podparcie ciała. Do gamy kolorystycznej modeli GT – 718 Cayman GT4 i 718 Spyder – dołącza wyrazisty, specjalny lakier Python Green. 718 Spyder będzie też dostępne z 20-calowymi obręczami w kolorze Aurum, wcześniej zarezerwowanymi tylko dla 718 Cayman GT4. Ponadto, zamiast standardowych opon typu UHP (ultra-high-performance) roadstera można doposażyć w konwencjonalne letnie ogumienie o podobnym rozmiarze.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności