REKLAMA

Michelin CrossClimate nie jest oponą całoroczną?

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Michelin · Dodane: 25 lipca 2016
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Wbrew powszechnej opinii Michelin CrossClimate nie jest oponą całoroczną. To pierwsza na rynku opona letnia posiadająca jednocześnie homologację zimową. Obecnie producent rozszerzył paletę jej rozmiarów. Czym zatem różni się opona Michelin CrossClimate od pozotałych opon na rynku? Oto co na jej temat powiedział nam jej producent.

W przeciwieństwie do opon całorocznych, których osiągi latem i zimą są wynikiem technicznego kompromisu, MICHELIN CrossClimate. w teście przyczepności na mokrej nawierzchni uzyskała najwyższą klasę „A” zarówno wg kryteriów oceny opon letnich, jak i zimowych. Opona dostosowuje swoje właściwości do panujących warunków pogodowych dzięki zastosowaniu nowatorskiej konstrukcji bieżnika i wykorzystaniu inteligentnych elastomerów.

opona Michelin CrossClimate

Opona Michelin CrossClimate była testowana w temperaturach od minus 30° C do plus 40° C

Zobacz: Nowoczesne opony do zabytkowych i klasycznych Porsche

Z myślą o kierowcach różnych modeli aut Michelin poszerza gamę MICHELIN CrossClimate. Opona jest już dostępna w rozmiarach od 14’’ do 18’’, a od września – także w wersji do najpopularniejszych aut SUV w rozmiarach od 17” do 19”. W efekcie w linii znajdzie się 37 rozmiarów do samochodów osobowych i 6 rozmiarów do SUV-ów.

Testy opony Michelin CrossClimate

Opona została poddana testom i ocenom przez niezależne organizacje TÜV SÜD Product Service, DEKRA Test Center uraz UTAC-CERAM Group. Potwierdziły one najwyższe osiągi – zarówno letnie, jak i zimowe – oraz przewagę nad oponami całorocznymi dostępnymi na rynku. Prymat MICHELIN CrossClimate był widoczny między innymi w kluczowym dla bezpieczeństwa obszarze hamowania na suchej nawierzchni. Osiągi uzyskiwane przez nową oponę MICHELIN CrossClimate to wynik połączenia trzech zaawansowanych technologii.

Innowacyjna mieszanka bieżnika

  1. Powierzchnia bieżnika jest wyjątkowo elastyczna, dzięki czemu może przylegać do najmniejszych nierówności nawierzchni we wszystkich warunkach – na drodze suchej, mokrej i pokrytej śniegiem.
  2. Opona ma niskie opory toczenia.

Unikatowe połączenie kierunkowej rzeźby bieżnika z niestandardowym położeniem samoblokujących się lameli 3D:

  1. Lamele 3D biegnące wzdłuż klocków bieżnika mają położenie typowe dla opony letniej, a jednocześnie cechuje je konstrukcja i skomplikowana geometria lameli zimowych Michelin. Lamele są pofalowane, a ich szerokość się zmienia, co w warunkach zimowych powoduje efekt “pazura” i wczepianie się lameli w śnieg oraz zwiększenie
  2. Kierunkowa rzeźba ze zmiennymi kątami położenia wydłużonych klocków optymalizuje przyczepność na śniegu.
  3. Pionowa i pozioma falistość lameli wytwarza efekt samoblokowania.

Innowacyjne połączenie klocków bieżnika o ściętych krawędziach z lamelami o wysokich osiągach zapewnia maksymalny kontakt z powierzchnią drogi, co zwiększa efektywność hamowania na suchych nawierzchniach. Jednoczesne zastosowanie innowacyjnych lamelek o pełnej głębokości zapewnia doskonałe hamowanie i trakcję na śniegu.

Opona Michelin CrossClimate nie jest oponą całoroczną?

MICHELIN CrossClimate daje początek nowej kategorii ogumienia. Nie jest bowiem oponą całoroczną (o przeciętnych osiągach latem i zimą), lecz oponą letnią premium z osiągami zimowymi na najwyższym poziomie. Jej konstrukcja odpowiada na potrzeby kierowców sprawdzone przez niezależne instytucje badawcze. Jest też odpowiedzią na ocieplający się klimat w Europie. MICHELIN CrossClimate to opona dla kierowców, którzy chcą się czuć bezpiecznie podczas jazdy na suchych i mokrych nawierzchniach latem oraz wtedy, gdy okresowo warunki zmienią się na zimowe.

opona Michelin CrossClimate

Opona Michelin CrossClimate została przetestowana w 7 krajach, w tym m.in. w Polsce!

Zobacz: Michelin będzie testował opony na torze w Ivalo

Każdego roku Michelin inwestuje ponad 640 milionów euro w badania i rozwój, przeprowadza 75 tys. testów wśród kierowców na całym świecie i zasięga opinii 11 tys. osób kupujących opony.

Jak powstała opona MICHELIN CrossClimate?

7 – liczba krajów, w których oponę testowano: Niemcy, Kanada, Finlandia, Francja, Polska, Hiszpania i Szwecja.

36 – liczba miesięcy potrzebnych do zaprojektowania opony, od czystej kartki papieru po oficjalną prezentację 2 marca 2015 roku. Intensywne prace trwały tylko 3 lata, podczas gdy zwykle trwają 4 lata i 8 miesięcy.

70 – liczba stopni Celsjusza określająca zakres temperatur, w których testowano oponę – ekstremalne wartości wahały się od minus 30° C do plus 40° C.

150 – liczba inżynierów i ekspertów, którzy pracowali nad projektem, testowaniem, industrializacją i produkcją MICHELIN CrossClimate.

Ponad 1000 – liczba testów laboratoryjnych, podczas których badano wszystkie elementy opony.

5 milionów – liczba kilometrów przejechanych w czasie testów badających dynamikę, przyczepność i wytrzymałość. To oznacza, że podczas testów samochody na oponach MICHELIN CrossClimate przejechały ziemię wokół równika 125 razy.

opona Michelin CrossClimate

W ciągu zaledwie 36 miesięcy powstała zupełnie nowa opona –  Michelin CrossClimate

Zobacz: Przebita opona – czy warto korzystać z zestawu naprawczego?

MICHELIN CrossClimate to przykład zastosowania idei MICHELIN Total Performance, czyli połączenia wszystkich osiągów opony na wysokim poziomie. Oznacza to, że podnoszenie jednego parametru opony nigdy nie wiąże się z pogorszeniem innych osiągów.

2
Dodaj komentarz

avatar
1 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
Daily Drivertrooper Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
trooper
Gość
trooper

Jeśli nie ma symbolu 3PMSF, to nie pchałbym się w taki wybór. Można dostać spory mandat za opony nie-zimowe w tych lokalizacjach w Europie, gdzie takie są wymagane, a tylko symbol 3PMSF to oznacza.

Aktualności