Lipsk – kuźnia luksusowych samochodów Porsche

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Porsche · Dodane: 4 lipca 2016
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Wraz z premierą najnowszej generacji Porsche Panamery, miała miejsce rozbudowa fabryki samochodów osobowych Porsche. To właśnie tam będzie produkowana II generacja Panamery, ale nie tylko ona. Miejsce to jest bowiem obiektem niezwykle ważnym dla całego koncernu produkującego sportowe auta najwyższej klasy.

Porsche Leipzig GmbH jest w przededniu przyspieszenia swojego dynamicznego rozwoju. Jesienią zatrudnienie w fabryce po raz pierwszy przekroczy poziom 4000 osób. Od chwili wmurowania kamienia węgielnego w 2000 r. lipskie zakłady nieprzerwanie kontynuują swoją unikalną historię sukcesu. Teraz czas na kolejny rozdział tej historii – w całości będzie tu produkowana nowa generacja sportowej limuzyny Porsche Panamera, która 2 dni temu w Berlinie świętowała swój globalny debiut.

Zobacz: Druga generacja Porsche Panamery – lepszy wygląd i osiągi!

Od chwili premiery rynkowej Porsche Panamera w 2009 r. surowe nadwozia modelu były wytwarzane i lakierowane w fabryce Volkswagena w Hanowerze, a następnie przewożone do zakładów Porsche w Lipsku, gdzie odbywał się wstępny oraz końcowy montaż samochodu. Teraz Lipsk przejmuje całość procesu produkcyjnego, włącznie z nadwoziownią i lakiernią. Jak powiedział Oliver Blume, Prezes Zarządu Porsche AG, to „wyraźne zobowiązanie wobec tej fabryki”. I dodał: „Porsche intensyfikuje swoje bliskie związki z tym miastem i ludźmi, którzy tu mieszkają”. Jak dotychczas producent sportowych aut w rozwój zakładów w Lipsku zainwestował łącznie około 1,3 mld euro.

Fabryka samochodów Porsche w Lipsku_01

Porsche Panamera w tunelu świetlnym w lakierni

Region Lipska jest obecnie jednym z najatrakcyjniejszych i najbardziej innowacyjnych klastrów motoryzacyjnych na świecie. Porsche zaczęło wyznaczać tutejsze standardy od uruchomienia produkcji sportowego SUV-a: Porsche Macan. „Mamy wysoce zmotywowaną siłę roboczą, która udowodnia, że może produkować wysoce skomplikowane produkty przy zachowaniu jakości Porsche” – wyjaśnił Siegfried Bülow, prezes i dyrektor generalny Porsche Leipzig GmbH.

Zobacz: Nowoczesne opony do zabytkowych i klasycznych Porsche

Aby umożliwić całkowitą produkcję nowej generacji modelu Panamera, Porsche już po raz czwarty rozbudowało swoje zakłady w Lipsku. W tym celu zrealizowano inwestycje w kwocie około 500 mln euro. Przeznaczono je m.in. na wybudowanie nowej wytwórni nadwozi o powierzchni produkcyjnej około 56 tys. m kw. Zlokalizowany w zachodniej części fabryki zakład powstał w ciągu zaledwie 2 lat. Ponadto, Porsche przeprowadziło szereg zmian w zakresie montażu i infrastruktury. Wszystkie obszary optymalizacji pojazdu skupiają się teraz w nowym centrum jakości. W rezultacie powstało 600 dodatkowych miejsc pracy.

Fabryka samochodów Porsche w Lipsku_03

Montażownia, w której pracownik przymocowuje emblemat Porsche!

Zakłady Porsche w Lipsku należą do najbardziej przyjaznych środowisku fabryk na świecie, a ochrona zasobów odegrała istotną rolę przy ich ostatniej rozbudowie. Przykładowo, w nowej nadwoziowni Porsche nie używa sprężonego powietrza – zamiast tego w ukierunkowany sposób stosuje energooszczędne technologie łączenia. Wykorzystując energię słoneczną, zainstalowany w fabryce system fotowoltaiczny generuje nawet 800 tys. kWh energii elektrycznej rocznie. Nowoczesne metody chłodzenia zrobotyzowanych urządzeń spawalniczych pozwalają ograniczyć zużycie prądu o ponad 365 tys. kWh rocznie. Układ filtrów pyłu kamiennego w lakierni zmniejsza zapotrzebowanie na energię o 60% w porównaniu z układem na bazie wody.

Zobacz: Limitowane Porsche 911 R – dla prawdziwych purystów

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz

Aktualności