REKLAMA

Sportowa hybryda czyli Volvo S60 T8 Polestar!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: · Dodane: 5 listopada 2019
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Nowe Volvo S60 T8 w wersji Polestar Engineered to hybryda o sportowych osiągach i technice zaczerpniętej z motosportu. Ma regulowane zawieszenie opracowane przez firmę Ohlins, hamulce Brembo i turbodoładowany silnik o mocy 313 KM. Całość uzupełnia motor elektryczny, dzięki któremu łączna moc S60 T8 sięga 405 KM.

W przeszłości na łamach naszego portalu gościło już Volvo S60 Polestar. Okazało się absolutnie fenomenalnym daily driverem o bardzo silnym, rasowym charakterze. Silnik 3.0 R6 o mocy aż 350 KM, regulowane (choć twarde) zawieszenie Ohlinsa i niesamowicie wydajne hamulce Brembo sprawiły, że test tego auta zapadł Nam na trwałe w pamięci. Model ten nie dość, że prezentował zupełnie odmienny styl prowadzenia wobec pozostałych wersji S60 dostępnych w gamie, to jeszcze deklasował pod tym względem wielu klasowych rywali. Świetne połączenie luksusowej limuzyny ze stricte torowymi rozwiązaniami technicznymi.

Hybrydowe Volvo S60 T8 Polestar

Od tego czasu sytuacja na rynku uległa poważnej zmianie. Volvo nie dość, że wycofało z oferty swoje flagowe sześciocylindrowe silniki, to na dodatek szykuje się na pełną elektryfikację swoim samochodów. Modelem przejściowym łączącym świat petrolheadów z elektrykami jest Volvo S60 T8 w wersji Polestar Engineered. Auto wyposażone w napęd hybrydowy oferuje łączną moc 405 KM, która to przekazywana jest na wszystkie cztery koła. Silnik spalinowy o mocy 313 KM napędza koła przednie, a silnik elektryczny o mocy 87 KM – koła tylne. W rezultacie Volvo S60 T8 Polestar Engineered przyspiesza 0-100 km/h w 4,4 sekundy, a jego prędkość maksymalna jest ograniczona do 250 km/h.

Hybrydowe Volvo S60 T8 Polestar Engineered o mocy 405 KM! Sporo różni je od poprzednika, ale niektóre elementu są wspólne.

Jak wskazuje producent, nominalna pojemność baterii S60 T8 wynosi 11,6 kWh, użyteczna – 9,1 kWh. W trybie wyłącznie elektrycznym S60 może przejechać dystans do 45 km z prędkością do 125 km/h. Silniki spalinowy i elektryczny mogą także pracować razem w trybie Power od 0 do 160 km/h.

Sportowe modyfikacje

Ale silnik to tylko wycinek tego co tworzy cały charakter auta. Nowe Volvo S60 T8 Polestar wzorem poprzednika, czerpie garściami z doświadczenia wyścigowego wiodących firm z motosportu. Przede wszystkim wyposażono go w regulowane zawieszenie Ohlinsa. Zakres jego ustawień obejmuje aż 22 opcje, zatem ci wszyscy, którzy spróbują odwiedzić tym autem tor, będą mogli spróbować dopasować charakterystykę zawieszenia do warunków panujących na danym obiekcie.

Oprócz zawieszenia, Volvo S60 T8 Polestar otrzymało też wydajny układ hamulcowy opracowany przez Brembo. Opiera się on na 6-tłoczkowych zaciskach z przodu i dużo większych tarczach hamulcowych. Na chwilę obecną Volvo nie zdradza szczegółów odnośnie średnicy tarcz, ale w poprzedniku miały on z przodu aż 371 mm (z tyłu 302  mm). Wyróżnikiem hamulców i tej wersji S60, są złote zaciski.. Kolor ten pokrywa też zakrętki wentyli czy śruby regulacji zawieszenia Ohlins. Złote są także pasy bezpieczeństwa. Samochód będzie dostępny w bogatym, niemal pełnym pakietem wyposażenia w cenie 290 000 zł. Model ten będzie limiotwany, choć brakuje informacji do ilu egzemplarzy.

Zobacz: Test Volvo S60 Polestar 3.0 T6

1
Dodaj komentarz

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
Jola Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Jola
Gość
Jola

Fajna opcja. oszczędnie i szybko.

Aktualności