REKLAMA

Premiera Arrinera Hussarya GT – wersja wyścigowa

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Arrinera · Dodane: 14 stycznia 2016
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Arrinera Hussarya GT to polski samochód wyścigowy, przeznaczony do rywalizacji stricte sportowej. Ma być bazą doświadczalną niezbędną do wprowadzenia cywilnej wersji tego modelu.

Prezentacja polskiego samochodu wyścigowego Arrinera Hussarya GT miała miejsce na targach samochodów wyścigowych Racing Car Show w Birmingham, na których zaprezentowało się ponad 600 wystawców z całego świata motosportu. Polskie stoisko Arrinery wzbogacili swoją obecnością Gosia Rdest i Maciej Dreszer, kierowcy wyścigowi z Polski, którzy przyjechali na specjalne zaproszenie firmy.

Zobacz: Ford GT 2017 – mikroprocesory i potężne turbo

Arrinera Hussarya GT to samochód, który dostosowany został do wyścigów FIA GT, ale auto ma także wziąć udział w innych zawodach m.in. Serii 24h, Super Challenge Pirelli, British GT, a w przyszłości jeśli auto okaże się wystarczająco konkurencyjne być może w serii FIA GT3.

Samochód budowany jest przez polski zespół inżynierów, na których czele stoi Grzegorz Pękała, inżynier pracujący wcześniej m.in. przy wyścigowych Moslerach MT900 czy Lotusach Evora.

Zobacz: Test BMW M4 Coupe F82

Sercem samochodu Arrinera Hussarya GT jest silnik LS3 V8 o pojemności 6,2 l i mocy ok. 450 KM dostosowanej do serii wyścigowej FIA GT4. Moment obrotowy przekazywany jest na tylne koła poprzez 6-biegową sekwencyjną skrzynię biegów Hewland LLS. Z kolei do wytracania prędkości zaadaptowano układ hamulcowy marki Alcon oparty o 380 mm tarcze hamulcowe współpracujące z 6-tłoczkowymi zaciskami.

Nadwozie Arrinery zostało zbudowano w oparciu o lekkie i wytrzymałe materiały. Całe nadwozie wykonano z włókna węglowego, a podłoga auta została wzmocniona Kevlarem. Zastosowano także wysokiej jakości stal konstrukcyjną typu BS4 T45. Łączna masa pojazdu to dokładnie 1250 kg.

Zobacz: Volkswagen Golf R Variant – kombi o osiągach Porsche

Zawieszenie typu push-rod przygotowała specjalnie dla Arrinery firma Ohlins. Konstrukcja tego typu układu opiera się na amortyzatorach umieszczonych w prawie poziomym położeniu i wykorzystywana jest głównie w motosporcie lub najdroższych superautach np. Lamborghini Aventador.

Auto zostało zaprezentowane. Zanim nie zobaczę go jednak na torze, nie uwierzę 😉

Więcej o tym samochodzie dowiecie się niebawem!

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności