Nowy VW Tiguan R dostał ten sam silnik i napęd 4×4 co Golf 8 R!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: · Dodane: 3 grudnia 2020
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Nowy Volkswagen Tiguan R trafił do polskich salonów. Jego silnik ma moc 320 KM i przenosi ją poprzez ten sam udoskonalony napęd 4MOTION jaki otrzymał Golf VIII R. Niestety jego cena podstawowa to blisko ćwierć miliona złotych.

Chwilę po premierze piątej generacji nowego Volkswagena Golfa R, na polski rynek oficjalnie wkroczył nowy Tiguan R. Co ważne, SUV otrzymał ten sam układ napędowy co Golf i to bez pominięcia jego największej nowości, czyli przekonstruowanego napędu na wszystkie koła 4MOTION. Polski importer przedstawił też oficjalny cennik sportowego Tiguana i rozpoczął przyjmowanie na niego zamówień.

Nowy Volkswagen Tiguan R ma moc 320 KM

Pod maską Tiguana R zagościł turbodoładowany, benzynowy silnik 2.0 TSI z serii EA888 najnowszej generacji. Generuje moc 320 KM i maksymalny moment obrotowy o wartości 420 Nm dostępny w zakresie 2100-5350 obr./min. Moment obrotowy jest przenoszony na cztery koła za pośrednictwem 7-biegowej przekładni o dwóch sprzęgłach i nowego napędu na cztery koła 4MOTION. A to wszytko sprawia, że Tiguan R rozpędza się 0-100 km/h w 4,9 sekundy.

Zobacz: Francja podnosi podatek od SUV-ów i aut dostawczych

To co najbardziej wyróżnia nowego Tiguana R na tle konkurencji to zastosowany po raz pierwszy w tym modelu tylny mechanizm różnicowy z dwoma sprzęgłami wielopłytkowymi. Dzięki temu siła napędowa jest rozdzielana nie tylko między koła przedniej i tylnej osi, ale również między lewe i prawe koło z tyłu. Nowy napęd ma poprawić zwinność Tiguana R na zakrętach i wymusić bardziej nadsterowną charakterystykę prowadzenia.

VW Tiguan R – różnice i nowości

To co odróżnia wersję R pod kątem mechanicznym od innych wersji tego modelu to m.in. wydajniejszy układ hamulcowy z zaciskami w kolorze niebieskim (z przodu – z logo R), amortyzatory o regulowanej charakterystyce tłumienia, zawieszenie obniżone o 10 mm w porównaniu z zawieszeniem pozostałych odmian Tiguana oraz dodatkowy tryb jazdy – R. Można go aktywować bezpośrednio, za pomocą niebieskiego przycisku R na wielofunkcyjnej, sportowej, pokrytej skórą kierownicy.

Zobacz: BMW M2 CS pokonało tor Nurburgring wolniej niż SUV Audi!

Standardowe wyposażenie obejmuje także układ stabilizacji toru jazdy, który można całkowicie dezaktywować oraz sportowy układ wydechowy z podwójnymi końcówkami po obydwu stronach auta. Jako opcja jest oferowany układ wydechowy renomowanej firmy Akrapovič z tytanowymi końcówkami oraz 21-calowe obręcze kół z lekkich stopów (wzór Estoril). Wygląd zewnętrzny Tiguana R może zyskać bardziej bojowy styl dzięki pakietowi stylistycznemu Black Style, w którym wybrane elementy są lakierowanymi na czarno

W kabinie Tiguan R również wyróżnia się na tle pozostałych wersji. Tutaj w oczy rzucają się przede wszystkim sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami i logo R, opracowane specjalnie dla tego modelu, cyfrowy zestaw wskaźników z komputerem pokładowym, który podaje także czasy okrążeń oraz ozdobne listwy charakterystyczne dla wersji R. Ozdobne elementy dekoracyjne są podświetlane w tle. Podświetlane jest również logo R w aluminiowych listwach na progach. Pedały wykonane są ze stali nierdzewnej.

VW Tiguan R – cena w Polsce

Według oficjalnego cennika, Volkswagen Tiguan R kosztuje w Polsce minimum 237 190 zł. Po wyposażeniu go w opcje dodatkowe, jego cena bez większych problemów przekroczy próg 250 tysięcy złotych. Sam układ wydechowy R-Performance kosztuje 16 500 zł, tapicerka skórzana 11 390 zł a kamera 360 kolejne 3290 zł. Opcji jest jednak znacznie więcej.

Zobacz: Volkswagen Golf R 2021 w sprzedaży! Cena w Polsce to prawie 200 tys. zł!

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności