Nowe BMW M5 G30 będzie mieć napęd 4×4!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Daily Driver · Dodane: 26 kwietnia 2017
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Dzięki ponad 600-konnemu silnikowi V8, osiągi nowego BMW M5 G30 mają być zdecydowanie lepsze od dotychczasowej wersji tego modelu. Jednak to nie moc motoru, a rodzaj napędu i zredukowana masa mają mieć największy wpływ na poprawę parametrów BMW M5. Czy te przekonają jednak ortodoksyjnych fanów marki do rezygnacji z tylnego napędu?

Nowe BMW serii 5 oznaczone symbolem G30 jeszcze dobrze nie ostygło po swej premierze, a na naszą skrzynkę mailową dotarł e-mail ze wstępnymi informacji o wersji M5! Jak się okazuje bawarska limuzyna klasy średniej wyższej doczeka się bardzo dynamicznej odmiany, która pod względem mocy przerośnie nawet niedawno zaprezentowanego Mercedesa AMG E 63 S! [aktualizacja] M5 nie będzie mocniejsze od E 63 S, nowe fakty znajdziecie w linku na końcu artykułu.

BMW M5 G30 i jego silnik 4.4 V8 o mocy nawet 650 KM!

Według wstępnych przecieków na temat BMW M5 G30, podstawowa wersja tego modelu będzie bazować na tym samym silniku 4.4 V8 bi-turbo co dotychczasowe M5. Jego moc wzrośnie jednak do 610 KM, a w opcjonalnych pakietach (prawdopodobnie oznaczonych jako Competition) nawet do 650 KM! Na żaden downsizing podobno nie ma szans, gdyż według badań marketingowych nie chcą tego klienci. Nowe BMW M5 G30 może jednak rozczarować purystów przywiązanych do tradycji marki. Według najnowszych doniesień będzie ono wyposażone w napęd 4×4! Co prawda będzie on wyraźnie faworyzował tylną oś, przekazując na nią 100 % momentu obrotowego przez większą część czasu, ale w razie potrzeby zagna do pracy także przednie koła.

Nowy napęd, zredukowana masa pojazdu (dzięki platformie CLAR i elementom z tworzyw sztucznych i karbonu takich jak maska, dach, klapa bagażnika) oraz istotnie wzmocniony silnik mają poprawić osiągi BMW M5 G30. Przyspieszenie 0-100 km/h ma zajmować mu tylko 3,4 sekundy (w wersji Competition) czyli minimalnie krócej niż 717-konnym potworze z USA Jeepie Grand Cherokee Trackhawk. Niemiecka limuzyna przegrywać będzie za to z amerykańskim SUV-em pod względem maksymalnej prędkości, która ma być elektronicznie ograniczona do 280 km/h.

Zobacz: BMW M4 CS – do pracy a potem na track day!

Ważną informacją dla fanów marki BMW będzie za to fakt, że BMW M5 G30 ma być oferowane opcjonalnie z tylnym napędem. Będzie zapewne nieco  odstawać przyspieszeniem 0-100 km/h od wersji 4×4, ale możemy przypuszczać, że w sprincie od 100 do 200 km/h będzie od niej lepszy. Czy tylnonapędowe BMW M5 będzie przyjemniejsze w prowadzeniu od odmiany 4×4? Na pewno będzie bardziej wymagające. Na nowe BMW M5 czekamy z niecierpliwością. Szkoda tylko, że nie ma szans na wersję z manualną skrzynią biegów.

[AKTUALIZACJA 22.08.2017 r.]

Nowe, oficjalne fakty na temat BMW M5 F90 znajdziecie poniżej:

Zobacz: BMW M5 F90 z rozłączanym napędem 4×4!

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz

Aktualności