Mazda MX-5 w sportowej wersji MPS!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Mazda · Dodane: 30 marca 2016
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Mazda MX-5 MPS to totalne zaskoczenie nawet dla wiernych fanów marki. Jeśli Mazda MX-5 doczeka się wersji MPS może być absolutnym liderem w swojej klasie pod względem osiągów i prowadzenia.

Przedstawiciele Mazdy znowu zaskakują. Kilka dni temu zaszokowali świat modelem MX-5 RF z otwieranym niczym w Ferrari 458 Spider dachem typu targa. Później ogłosili, że MX-5 otrzymała nagrodę samochodu roku w konkursie World Car of the Year 2016. Teraz do mediów trafiła kolejna, sensacyjna informacja. Japońska marka chce rozszerzyć paletę sportowych modeli z serii MPS (Mazda Performance Series) o Mazdę MX-5 MPS! Oznaczałoby, że ten niezwykle lekki roadster otrzymałbym jeszcze mocniejszą jednostkę napędową, a jego konstrukcja zostałaby przystosowana do sprostania lepszym osiągom. Nasz test MX-5 w wersji z dwulitrowym silnikiem SKYACTIV-G możecie przeczytać tutaj.

Zobacz: Mazda MX-5 Samochodem Roku w konkursie WCOTY 2016

Do tej pory paletę jednostek nowej Mazdy MX-5 tworzyły dwa wolnossące silniki – 1.5 SKYACTIV-G 131 KM i 2.0 SKYACTIV-G 160 KM. Mocniejszy motor, mimo relatywnie niewysokiej mocy, rozpędza auto od 0 do 100 km/h w 7,3 sekundy! A według naszych pomiarów nawet w 6,5 sekundy (za 3 dni przedstawimy Wam test nowej MX-5).

Mazda MX-5 MPS

Informacja o tym, że Mazda MX-5 ma szansę doczekać się wersji MPS totalnie nas zelektryzowała! Na razie nie ma żadnych potwierdzonych informacji na temat jednostki napędowej, która miałaby trafić pod jej maskę. Według przecieków prasowych jej moc miałaby sięgnąć 180-200 KM. Według informacji, do których dotarliśmy, istnieje jednak szansa na jeszcze większą niespodziankę.

Mazda MX-5 RF targa 2016

Mazda MX-5 RF targa 2016

W opinii jednego z brytyjskich dziennikarzy, istniej cień szansy, że pod maskę topowej wersji MX-5 MPS trafi silnik z najnowszej Mazdy CX-9. Nowa, turbodoładowana jednostka napędowa o pojemności 2,5-litra generuje moc 250 KM i i moment obrotowy 420 Nm przy 2000 obr./min. Podobnie jak mniejsze silniki stosowane dotąd w MX-5, posiada ona bezpośredni wtrysk paliwa.

Zobacz: Nowa Mazda CX-9 z silnikiem turbo

To co wyróżnia ten silnik na tle innych, turbodoładowanych motorów, to jego turbosprężarka z technologią Dynamic Pressure Turbo. Wysoka wydajność turbiny osiągana jest poprzez zmienną pulsację spalin w zależności od prędkości obrotowej silnika. Układ specjalnych zaworów reguluje ciśnienie gazów wydechowych utrzymując optymalne ciśnienie doładowania niezależnie od obrotów silnika (zawory o małej średnicy pracujące przy małych obrotach i szersze przy wyższych). Trudno jednak nawet mi uwierzyć, że tak mocny silnik trafi do lekkiej MX-5. Konstruktorzy chcą bowiem przede wszystkim zachować idealny rozkład mas jaki może pochwalić się Mazda MX-5 ND czyli 50:50 (przód:tył).

Na chwilę obecną część z portali podaje informacje, że sportowa odmiana MPS zostałaby oparta tylko na Mazdzie MX-5 RF (targa). Z naszych danych wynika jednak, że obie jej wersje zostaną przygotowane w wersji MPS.

Zobacz: Test Mazda MX-5 ND 2.0 SKYACTIVE-G – lepsza niż podaje fabryka!

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz

Aktualności