REKLAMA

Manhart QV 600 czyli Giulia Quadrifoglio po tuningu!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Manhart · Dodane: 24 listopada 2021
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Manhart przeprowadził tuning auta Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, a efektem jest Manhart QV 60 czyli ponad 650-konna limuzyna! Niemiecki tuner pokazał tym samym, że silnik Giulii Quadrifoglio można skutecznie modyfikować, a na dodatek już zapowiedział, jeszcze mocniejszą wersją QV 700!

Nie każda forma tuningu poprawia wygląd samochodu i nie każde auto się do takich modyfikacji nadaje. Przykładem może być Alfa Romeo Giulia, która emanuje dynamiką i elegancją, ale jednocześnie nie znosi kiczu i pretensjonalności. Zbyt odważne podejście do modyfikacji jej nadwozia, może zniweczyć końcowy efekt. Na szczęście niemiecki tuner Manhart Performance potrafi wyczuć granicę dobrego smaku, a jego najnowszy pomysł Manhart QV 600 to kapitalne połączenie zmian stylistycznych i mechanicznych.

Manhart QV 600 czyli Giulia Quadrifoglio po tuningu

Optyczne zmiany są bardzo wyraźne chociaż tak naprawdę skupiają się na kolorystyce. Przede wszystkim motywem przewodnim jest kolor żółty, które podkreśla agresywny styl Alfy Romeo i odwołuje się nieco do złota, które jest wyróżnikiem niemieckiego tunera. Wąskie linie o tym kolorze otaczają felgi, tylny dyfuzor, osłonę chłodnicy, przednie wloty powietrza w zderzaku, a także pojawiają na lusterkach i na drzwiach.

Zobacz: Test Alfa Romeo Giulia Veloce Q4

Ich uzupełnieniem są srebrnoszare wyścigowe pasy biegnące przez środek pojazdu (od maski, aż po klapę bagażnika), matowe, czarne felgi Classic Line firmy Wuppertal o wymiarach 8,5×20 cali z przodu i 10×20 cali z tyłu oraz żółte zaciski hamulcowe. Efekt wizualny podkreśla dodatkowo zestaw sprężyn zawieszenia firmy H&R, który „obniża nadwozie” aż o 40 milimetrów względem serii Q.

O ile jednak wygląd to kwestia gustu, o tyle zmiany mechaniczne powinny zadowolić każdego, niezależnie od upodobań stylistycznych. Podwójnie doładowany silnik 2.9 V6, Manhart zmodyfikował w dość szerokim stopniu. Popracował nad turbosprężarkami, dorzucił własnej konstrukcji intercoolery, napisał swój autorski program dla ECU i wstawił wydech ze stali nierdzewnej z zaworami sterującymi REMUS. Efekt to wzrost mocy z 510 KM i momentu obrotowego z 600 Nm na niesamowite 653 KM i 790 Nm. Żeby układ przeniesienia napędu wytrzymał tak duży wzrost mocy, Manhart zmodyfikował także automatyczną skrzynię biegów ZF. Firma nie podała jednak, jak bardzo poprawiły się osiągi samochodu. Trzeba jednak zauważyć, że Manhart QV600 jest o 113 KM mocniejszy niż limitowana Giulia GTAm.

Giulia będzie jeszcze mocniejsza czyli Manhart QV 700!

Jakby tego było mało, niemiecki tuner już zapowiada, że lada moment zaprezentuje projekt Manhart QV 700. Należy się spodziewać nie tylko jeszcze większej mocy silnika, ale też bardziej radykalnych zmian w wyglądzie. Giulia ma zyskać bowiem spektakularny pakiet aerodynamiczny. Pytanie czy zachowa jeszcze swój styl, czy zejdzie na drogę kiczu. O tym przekonamy się niebawem.

Zobacz: Test Alfa Romeo Giulia Veloce Ti Q4 2.2 Diesel

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności