Honda Civic z silnikiem Diesla 1.6 i-DTEC 120 KM

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Honda · Dodane: 17 sierpnia 2017
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Nowa Honda Civic X-generacji otrzyma niebawem udoskonalony silnik Diesla 1.6 i-DTEC. Choć jego moc i osiągi wydają się być niezmienione, to został on istotnie usprawniony, aby spełniać surowe normy emisji spalin WLTP. Jego zaletą ma być jednak przede wszystkim niezwykle niskie zużycie paliwa, które na trasie nie powinno przekroczyć 3,7 l/100 km!

Gama silników nowej Hondy Civic obejmuje obecnie dwa benzynowe motory – 1.0 VTEC Turbo 129 KM  i 1.5 VTEC Turbo 182 KM. Oba wyposażone są w turbodoładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa. Mimo że jednostki charakteryzują się niskim zapotrzebowaniem na paliwo (zwłaszcza większy motor 1.5 VTEC Turbo), to japoński koncern zamierza wdrożyć do sprzedaży w marcu 2018 roku wysokoprężny silnik 1.6 i-DTEC, generujący moc 120 KM i 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Nowa procedura badania emisji spalin WLTP

Honda podkreśla fakt, że jest to jeden z pierwszych silników oficjalnie przebadanych pod kątem zużycia paliwa i emisji spalin, zgodnie z nową zharmonizowaną światową procedurą testową dla lekkich pojazdów (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procure – WLTP), która zacznie obowiązywać od września 2017 roku.

Zobacz: Rzeczywiste zużycie paliwa w samochodach Citroen

Pomiar ten wyróżnia się tym na tle dotychczas stosowanego cyklu NEDC, że nie jest on oparty na teoretycznym profilu jazdy samochodem, a korzysta z zebranych na całym świecie danych opartych na rzeczywistych przebiegach samochodów. W rezultacie wyniki zużycia paliwa i norm emisji splin uzyskane na podstawie procedury WLTP będą bliższe tym, jakie rzeczywiście osiągają kierowcy w czasie eksploatacji swoich samochodów.

Nowy silnik Hondy 1.6 i-DTEC – zmiany i nowości

Aby sprostać surowym normą emisji spalin oraz ograniczyć zużycie paliwa nawet do 3,7 l/100 km, inżynierowie Hondy wdrożyli kilka nowych rozwiązań w silniku 1.6 i-DTEC. Zastosowano nowy reaktor pojemnościowy (NSC) wychwytujący tlenki azotu oraz powiększony katalizator z większą ilością metali szlachetnych (srebra i platyny), a także neodymu. Zmniejszono opory tarcia powstające przy ruchu tłoków w cylindrach poprzez wykonaniu tłoków z bardzo wytrzymałej stali chromowo molibdenowej, a także honowaniu gładzi cylindrowych „super plateau”, co umożliwiło bardziej płynny ruch tłoków.

Honda Civic X wyposażona w nowy silnik Diesla 1.6 i-DTEC ma spełniać surowsze normy emisji spalin. 

Zaadaptowano nowy, niskociśnieniowy system recyrkulacji spalin EGR i wysokoprzepływowe kanały dolotowe w głowicy silnika, zapewniające bardzo intensywne zawirowanie powietrza. Konstrukcja silnika została dodatkowo wzmocniona poprzez dodatkowe użebrowanie bloku. Pozwoliło to też obniżyć poziom hałasu i drgań towarzyszących pracy jednostki. Układ wtryskowy, podobnie jak w poprzedniku, opracowała firma Bosch.

Honda Civic 1.6 i-DTEC 120 KM – osiągi

Z pierwszych informacji przekazanych Nam przez polski oddział Hondy wiemy też, jakimi osiągami będzie mógł poszczycić się nowy Civic napędzany silnikiem Diesla. Dzięki 120 KM mocy i 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego osiąganego przy 2000 obr./min., japoński hatchback będzie rozpędzał się 0-100 km/h w 10,4 sekundy. Oznacza to, że będzie szybszy niż 129-konny wariant 1.0 VTEC Turbo. Co więcej, biorąc pod uwagę dotychczasowe moje doświadczenia z Hondą Civic X generacji, rzeczywiste osiągi mogą być nawet lepsze, bowiem zarówno wersja 1.0 VTEC Turbo, jak i 1.5 VTEC Turbo osiągała w moich pomiarach wyraźnie lepszą dynamikę niż sugeruje to producent. Więcej na ten temat dowiecie się niebawem, kiedy to opublikujemy nasze testy nowej Hondy Civic!

Zobacz: Rzeczywiste zużycie paliwa francuskich samochodów PSA

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz

Aktualności