REKLAMA

Ford Mustang Mach 1 – europejska wersja oficjalnie zaprezentowana!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Ford · Dodane: 19 maja 2021
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Nowy Ford Mustang Mach 1 to wersja, dla której tor wyścigowy to prawie naturalne środowisko do jazdy. Udoskonalona aerodynamika, przeprojektowane zawieszenie, wydaje hamulce i większa moc, to tylko część nowości jakimi wyróżnia się Mach 1 na tle innych wersji Mustanga.

Ford  ogłosił dziś, że ruszyły pierwsze dostawy nowego Forda Mustanga Mach 1 – najbardziej usportowionego Mustanga, jaki kiedykolwiek był oferowany klientom w Europie. Auto jest wyraźnie ulepszoną pod kątem amatorskiej jazdy torowej wersją amerykańskiego coupe. Zakres zmian jest naprawdę szeroki i wbrew pozorom nie skupia się wyłącznie na nowym wyglądzie i zwiększonej mocy silnika. Wszystko zostało bowiem dopracowane pod katem bardziej wymagającej i obciążającej dla auta jazdy torowej.

Ford Mustang Mach 1 EU – silnik i skrzynia biegów z lepszym chłodzeniem

Sercem Mustanga Mach 1 jest wolnossący silnik 5.0 V8 o mocy 460 KM wyposażono w wysokowydajny układ dolotowy Open Air Induction System i kolektor z 87-milimetrowymi przepustnicami. Do tego hybrydowy wtrysk paliwa, dodatkowa chłodnica oleju silnikowego i nowa podstawa filtra oleju dla poprawy jego chłodzenia. Z silnikiem współpracować może jedna z dwóch skrzyń biegów, które zostały wzmocnione i dostosowane do szybkiej zmiany przełożeń przy wysokich obrotach. Sześciostopniowa manualna skrzynia biegów TREMEC, oferowana po raz pierwszy w Europie w seryjnym Mustangu, współpracuje z wytrzymałym sprzęgłem dwutarczowym, do tego oferuje skrócony skok lewarka i funkcję wyrównania obrotów silnika rev-matching oraz możliwość zmiany przełożenia na wyższe bez zwalniania pedału przyspieszenia. Dostępna jest również zaawansowana 10-biegowa automatyczna skrzynia biegów Forda, wyposażona w zmodernizowany konwerter momentu obrotowego i przygotowane dla tego modelu charakterystyki przełożeń.

Zobacz: Test Volvo S60 T8 Polestar Engineered

Obie przekładnie wyposażono w specjalną chłodnicę oleju, a do tego wspiera je układ chłodzenia tylnej osi oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Co ciekawe w układzie 10-biegowej automatycznej skrzyni biegów zastosowano drugą chłodnicę oleju, chłodzoną powietrzem, co poprawia obniżanie temperatury pracy oleju o 75 procent. Wszystko przełożyła się na bardzo dobre osiągi. Mach 1 ze skrzynią automatyczną przyspiesza 0-100 km/h w 4,4 s, z manualną w 4,8 s, a maksymalnie rozpędzi się odpowiednio do 249 i 267 km/h.

Ford Mustang Mach 1 EU – hamulce

Aby zapewnić krótką drogę hamowania zastosowano bardziej zaawansowany układ wspomagania hamulców, dbający o zachowanie non stop wysokiej skuteczności hamowania. Sześciotłoczkowe zaciski hamulcowe Brembo i tarcze o średnicy 380/330 mm zapewniają krótszą niż 32 metry drogę hamowania z prędkości 100 km/h.

Zobacz: Najlepiej sprzedające auto sportowe na świecie w 2020 roku? Mustang!

Do tego są dodatkowo schładzane bo zastosowano w samochodzie wydłużoną osłonę podwozia ze specjalnymi żebrami, kierującymi strumień powietrza chłodzącego na tarcze hamulców.

Ford Mustang Mach 1 EU – zawieszenie i układ kierowniczy

Ogromne zmiany zaszły w zawieszenie Mustanga Mach 1. Elektrycznie wspomagany układ kierowniczy, elektroniczna kontrola parametrów zawieszenia MagneRide oraz sztywniejsze przednie sprężyny i drążki stabilizatora zostały specjalnie przygotowane z myślą o wyczynowych ambicjach Mustanga Mach 1, a w połączeniu z udoskonaloną aerodynamiką mają zapewniać możliwość wyjątkowo szybkiej zmiany zarówno na wprost jak panowania nad zmianą kierunku obciążeń w zakrętach.

Zobacz: Najlepiej sprzedające się hot hatche w Polsce! MEGA Raport 2020!

Architektura zawieszenia, składającego się z ram pomocniczych oraz elementy łączników, montowanych wcześniej w Mustangach Shelby GT350 i GT500, została skonfigurowana tak, aby zminimalizować przechyły, nurkowanie i siłę nośną podczas ostrego przyspieszania i hamowania. Wyjątkowe, pięcioramienne, 19-calowe felgi, szersze o 0,5 cala z przodu i z tyłu, wyposażono w opony Michelin Pilot Sport 4.

Ford Mustang Mach 1 – aerodynamika jest kluczowa

To co wyróżnia Mustanga Mach 1 to zwiększona o 22 procent w stosunku do Mustanga GT siła docisku wpływa na lepszą zdolność pokonywania zakrętów i stabilność przy dużych prędkościach. Udoskonalenia aerodynamiczne obejmują nowy dwuczęściowy grill, nową dolną osłonę chłodnicy oraz boczne wloty powietrza, które przyczyniają się do poprawy chłodzenia, a także nowy przedni splitter, osłonę podwozia, jednopłatowy tylny spojler i wydajny tylny dyfuzor, które poprawiają siłę docisku i parametry aerodynamiczne. W Europie nie są jednak dostępne dodatkowe pakiety ospojlerowania, które w USA potrafią jeszcze wyraźniej zwiększyć siłę docisku auta na zakrętach (więcej tutaj).

Klienci staną przed wyborem jednej z ośmiu odważnych kombinacji kolorów nadwozia oraz wyrazistych pasów na masce i bokach: lakier Fighter Jet Grey oferowany jest z pasami w kolorach Satin Black lub Reflective Orange, z pomarańczowymi zaciskami hamulcowymi; lakier Grabber Yellow z pasami w kolorach Satin Black lub White. Natomiast logo Mach 1 pojawia się na tylnej pokrywie bagażnika i na przednich błotnikach niezależnie od wybranego koloru. Dostrojony specjalnie dla Mach 1 aktywny układ wydechowy z zaworami Active Valve Performance kończą cztery końcówki wydechu o średnicy 4,5 cala, które dodatkowo wzmacniają dźwięk silnika i wpływają na jego rozpoznawalny styl. Na rynku nadal obecny będzie oczywiście też Mustang GT, którego test przeczytacie poniżej:

Zobacz: Test Ford Mustang GT 5.0 V8 Facelifting

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności