REKLAMA

WTCC Węgry 2016 – Citroen znowu liderem!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Citroen · Dodane: 26 kwietnia 2016
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Citroen ponownie jest liderem wyścigów WTCC w tym sezonie. Deszczowa runda na torze Hungaroring na Węgrzech zakończyła się detronizacją Hondy i zepchnięciem jej na drugie miejsce w generalce. Świetnie zaprezentowali się kierowcy Citroënów C-Elysée WTCC, którzy zdobyli maksymalną liczbę punktów, odnosząc dwukrotnie podwójne zwycięstwo.

Kierowcy Citroënów C-Elysée WTCC zdobyli maksymalną liczbę punktów, odnosząc dwukrotnie podwójne zwycięstwo na mokrym torze Hungaroring w Budapeszcie. Ich zespół po trzech rozegranych rundach obejmuje prowadzenie w klasyfikacji producentów Wyścigowych Mistrzostw Świata WTCC FIA. José María López odzyskał także prowadzenie wśród kierowców, a Yvan Muller zaliczył swoje pierwsze w tym sezonie miejsce na podium.

WTCC Węgry tor Hungaroring Citroen 2016

WTCC Węgry tor Hungaroring 2016

Zgodnie z zapowiedziami w nocy poprzedzającej wyścig nad Węgrami przeszła fala deszczu i chłodu. Od samego rana kierowcy i inżynierowie zabrali się do pracy przy dostosowaniu ustawień Citroënów C-Elysée WTCC do panujących warunków.

Zobacz: WTCC Słowacja 2016 – Honda prowadzi w generalce!

Deszcz ustał w chwili, gdy samochody wyjechały z garaży, by ustawić się na polach startowych do wyścigu otwierającego. Po dwóch okrążeniach zapoznawczych Yvan Muller i José María López zdecydowali się na założenie opon typu slick. Wśród innych zawodników zdania co do doboru ogumienia były podzielone: jedni wybrali opony deszczowe, inni mieszane (slicki na przedniej, a opony deszczowe na tylnej osi).

W chwili zgaśnięcia świateł startowych Mehdi Bennani wykorzystał swoje opony deszczowe i objął prowadzenie przed Yvanem Mullerem. Jednak po kilku zakrętach czterokrotny mistrz świata wpadł w poślizg na kałuży wody, wyjechał poza tor i został wyprzedzony przez dwóch rywali. Zmagając się z niemal zupełnym brakiem przyczepności, Yvan spadał na coraz dalsze miejsca w peletonie, aż wreszcie wraz z José Maríą Lópezem znalazł się poza strefą punktową.

Zobacz: Wyścigi WTCC Francja 2016 – Citroen na czele

W tym samym czasie Mehdi Bennani pilnował prowadzenia. Pozostali kierowcy zespołu Sébastien Loeb Racing również znakomicie radzili sobie w peletonie. Tom Chilton skutecznie walczył o coraz wyższe pozycje, dochodząc aż do drugiego miejsca, zaś Grégoire Demoustier zapewnił sobie siódme miejsce.

WTCC Węgry tor Hungaroring Citroen 2016

WTCC Węgry tor Hungaroring 2016

Yvan Muller i José María López, pozbawieni nadziei na zaliczenie punktów w tym wyścigu, zatrzymali się w boksach, by zmienić opony na deszczowe. W dalszej części wyścigu gromadzili dane przydatne im w zbliżającym się wyścigu głównym. Na mecie Mehdi Bennani i Tom Chilton zapewnili Citroënowi dwa pierwsze miejsca, które przekładają się na maksymalną liczbę zdobytych punktów.

Do chwili rozpoczęcia wyścigu głównego, kończącego weekend sportów motorowych na Hungaroringu, warunki pogodowe nie zmieniły się ani trochę. Tym razem wszyscy zawodnicy zdecydowali się założyć opony deszczowe na obydwie osie. Ruszający z pole position José María López popisał się doskonałym startem i objął prowadzenie. Równie udany był start Yvana Mullera, który skutecznie awansował z ósmego pola startowego i już na pierwszym zakręcie zajmował trzecie miejsce.

Zobacz: Porsche 718 Cayman – lepsze osiągi i niższa cena!

Na drugim okrążeniu Yvan Muller wyprzedził Roba Huffa. Kilka sekund później na tor wjechał samochód bezpieczeństwa – interwencję tę spowodowało wypadnięcie z trasy Grégoire’e Demoustiera. Po wznowieniu rywalizacji López i Muller zachowali dwie pierwsze pozycje, ale w połowie dystansu odległości dzielące konkurentów zmalały do minimum, co zapowiadało dramatyczną końcówkę wyścigu.

Na dziewiątym okrążeniu Rob Huff powrócił na drugie miejsce, wyprzedzając Yvana Mullera, ale przy okazji uderzając w jego samochód w fazie hamowania. Po krótkiej naradzie komisarze wyścigowi postanowili nałożyć na Brytyjczyka karę przejazdu przez alejkę serwisową, dzięki czemu kierowca Citroëna C-Elysée WTCC z numerem startowym 68 odzyskał zajmowaną pozycję.

Zobacz: Porsche Platinum GT3 CCCE Słowacja 2016 – Parys zachwycił!

Obydwaj zawodnicy Citroën Racing utrzymali swoją przewagę do końca wyścigu i jako pierwsi przekroczyli linię mety. Drugie podwójne zwycięstwo zaliczone w trakcie tego weekendu zapewniło kolejny komplet punktów. Dzięki temu Citroën obejmuje prowadzenie w klasyfikacji producentów Wyścigowych Mistrzostw Świata WTCC, mając 14 pkt przewagi nad drugim zespołem w tabeli. José María López, który już po wygranych kwalifikacjach powrócił do roli lidera w klasyfikacji kierowców, wygrywając wyścig główny, powiększył swoją przewagę do 12 pkt.

WTCC Węgry tor Hungaroring Citroen 2016

Następna runda sezonu WTCC FIA odbędzie się w Marrakeszu (Maroko) – na własnym terenie Mehdiego Bennaniego – w dniach od 6 do 8 maja.

POWIEDZIELI NA MECIE

Yves Matton (Dyrektor Citroën Racing): Te dwie podwójne wygrane są najlepszym wynikiem, jaki kiedykolwiek uzyskaliśmy na Hungaroringu. Deszcz i trudne warunki pogodowe sprawiły, że obydwa wyścigi były emocjonujące, pełne napięcia, awansów, strat i zmian zajmowanych pozycji. Oczywiście popełniliśmy błąd, decydując się na opony slick do wyścigu otwierającego, ale w chwili, gdy to nastąpiło, wydawało się to właściwą decyzją, bo nasze prognozy meteo nie przewidywały dalszych opadów. Na szczęście naszych kierowców fabrycznych zastąpili zawodnicy prywatni, zdobywając cenne punkty dla Citroëna. Moje gratulacje dla Mehdiego i Toma, którzy w pełni wykorzystali swój trafny wybór ogumienia
 i zaliczyli dla zespołu Sébastien Loeb Racing piękne podwójne zwycięstwo. W wyścigu głównym Pechito i Yvan pojechali perfekcyjnie, pokazując, że Citroën C-Elysée WTCC jest zdecydowanie najlepszym samochodem w takich niepewnych warunkach pogodowych.

José María López (Citroën C-Elysée WTCC nr 37): W chwili kiedy trzeba było podjąć decyzję o wyborze opon na wyścig otwierający, wahaliśmy się pomiędzy różnymi rozwiązaniami. Moją strategię wyliczyłem, obserwując, co robią moi główni konkurenci w tabeli punktowej. Celowo wybrałem inaczej niż oni. Okazało się, że to był błąd, ale na szczęście nie miał on poważnych konsekwencji. Zwycięstwo, które odniosłem w wyścigu głównym, było jednym z najtrudniejszych do wywalczenia w mojej dotychczasowej karierze. Ani przez chwilę nie czułem się pewnie na prowadzeniu, szczególnie wobec ciągłych ataków najpierw ze strony Yvana, a następnie Roba. Na pewno kara nałożona na Huffa dała mi chwilę wytchnienia w ostatniej fazie wyścigu. Jestem naprawdę bardzo szczęśliwy, że wygrałem wyścig w tak trudnych warunkach. To nasza rola – runda po rundzie musimy radzić sobie z kolejnymi pułapkami. Dzisiaj właśnie to nam się udało: uniknęliśmy problemów
i błędów za kierownicą.

Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC nr 68): Nie pamiętam, bym kiedykolwiek ścigał się na równie słabej przyczepności jak dzisiaj. Wydawało mi się, że jest gorzej niż na lodzie! Za to w wyścigu głównym miałem znakomity start. Już na pierwszym zakręcie wysunąłem się na trzecie miejsce, a niedługo później na drugie. Walczyłem z Pechitem i ten pojedynek spowodował, że Rob mógł zbliżyć się do nas i zaatakować. Kiedy trącił mój samochód, byłem wściekły, bo w ten sposób już po raz czwarty od początku sezonu zostałem uderzony przez Hondę. Uważam, że zebrało się tego naprawdę za wiele, dlatego karę nałożoną na mojego rywala oceniam jako całkowicie uzasadnioną. W tym czasie José zwiększył swoją przewagę i na pościg za nim było już za późno. Dystans stracony do Pechita był praktycznie niemożliwy do odrobienia!
W ten sposób po raz pierwszy w sezonie 2016 zająłem miejsce na podium. Jestem bardzo zadowolony z sukcesu zespołu – drużynowo osiągnęliśmy dzisiaj wielki sukces!

KLASYFIKACJE

WYŚCIG OTWIERAJĄCY

1. Mehdi Bennani (Citroën C-Elysée WTCC)
2. Tom Chilton (Citroën C-Elysée WTCC)
3. Nick Catsburg (Lada Vesta WTCC)
4. Fredrik Ekblom (Volvo S60 WTCC)
5. Gabriele Tarquini (Lada Vesta WTCC)
6. Hugo Valente (Lada Vesta WTCC)
7. Grégoire Demoustier (Citroën C-Elysée WTCC)
8. John Filippi (Chevrolet RML Cruze TC1)
9. Ferenc Ficza (Honda Civic WTCC)
10. René Münnich (Chevrolet RML Cruze TC1)
13. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC)
14. José María López (Citroën C-Elysée WTCC)
Najszybsze okrążenie: José María López – 2:09,820

WYŚCIG GŁÓWNY

1. José María López (Citroën C-Elysée WTCC)
2. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC)
3. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC)
4. Thed Bjork (Volvo S60 WTCC)
5. Tom Chilton (Citroën C-Elysée WTCC)
6. Rob Huff (Honda Civic WTCC)
7. Tom Coronel (Chevrolet RML Cruze TC1)
8. Mehdi Bennani (Citroën C-Elysée WTCC)
9. Hugo Valente (Lada Vesta WTCC)
10. Norbert Michelisz (Honda Civic WTCC)
Najszybsze okrążenie: José María López – 2:10,774

WYŚCIGOWE MISTRZOSTWA ŚWIATA SAMOCHODÓW TURYSTYCZNYCH – KLASYFIKACJA KIEROWCÓW

1. José María López 106 pkt
2. Tiago Monteiro 94 pkt
3. Mehdi Bennani 77 pkt
4. Rob Huff 60 pkt
5. Yvan Muller 54 pkt
8. Tom Chilton 40 pkt
14. Grégoire Demoustier 7 pkt

WYŚCIGOWE MISTRZOSTWA ŚWIATA SAMOCHODÓW TURYSTYCZNYCH – KLASYFIKACJA PRODUCENTÓW

1.Citroën 263 pkt
2. Honda 223 pkt
3. Lada 133 pkt
4. Polestar 66 pkt

Źródło: materiały prasowe Citroen

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności